dickko
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
er zijn 3 manieren om een volmacht stem te behandelen : 1 volmacht voor één agendapunt (b.v bestuurder kiezen) volmacht voor alle agendapunten . 3. blanco volmacht voor alle zaken die aan de orde komen (ook als er zaken aan de orde komen waarin de agenda niet voorzag ) met dit laatste wordt zo met een volmacht gehandeld , dus als er bv een verkiezing plaatsvind voor kascontroleurs wordt er pas bekend gemaakt tijdens de vergadering bekend welke kandidaten naar voren geschoven worden . m.a.w. de volmachten afgegeven aan een lid die voor de volmachtgevers mag stemmen , stemt dan voor hen op namen die de volmachtgever niet (kon weten) wordt er in het algemeen bij alle VvE met blanco volmachten gestemd , met ook nog eens geen max. aan het aantal volmachten (per lid)
Dag Rob,
Heb nog steeds een weigering van ons bestuur om inzage in verenigingsstukken te verkrijgen, ze verwijzen naar het feit dat de kaskomissie inzage heeft en beoordeelt
Staat er ergens in (jullie) statuten iets over inzage van leden in de stukken ?
Gr. DickkoHoi Dickko, Ik denk dat je er goed aan doet één en ander aan te kaarten bij de kascommissie en bespreekbaar te maken op de vergadering. Het blijft bijzonder triest om te vernemen hoe vaak het nog steeds voorkomt dat bestuurders en beheerders weigeren inzage te geven in verenigings documenten, terwijl ieder lid van de VvE gewoon ook mede-eigenaar is van de VvE administratie. Helaas zal je die inzage in het uiterste geval via de rechter moeten vorderen.
Beste monaster,
Hoe is het bij de VvE. geregeld?Niemand eigenaar van een recreatie woning op een park waar een centrale watermeter is ?
Alvast dank, dickkobeste Carla,
maar er staat toch ook als het bestuur in gebreke blijft door b.v. weigeren om inzage administratie en zaken zoals , traag met verhelpen lekkages e.d, dan zou opschorten van betalen wel toegestaan zijn.
gr. Dickkonog even n.a.v. mijn laatste bericht : als ik geen inzage krijg in de administratie en de indruk heb dat er niet goed met het Verenigingsgeld omgegaan wordt (zie mijn vorige
bericht hierover) kan ik dan de betaling van mijn jaarbijdrage opschorten , zolang aan mijn verzoek niet is voldaan ?
heb duidelijke aanwijzingen dat het financieele beleid van het bestuur niet deugt :
contracten met b.v hoveniersbedrijf en huisvuilbedrijf zijn niet correct , daardoor worden wij op extra kosten getrakteerd . verder te kort kennis van de ned. wet en regelgeving bij het vnl duitse bestuur. ook dit maakt, dat er onnodige kosten gemaakt worden en mogelijkheden voor teruggave van gemaakte uitgaven niet benut worden. heb dit aangekaart , maar krijg al maanden geen reactie . Kan ik met dit als gegeven , mijn jaarbijdrage opschorten of maar deels betalen ?bedankt Bob,
heb helaas geen idee wat BW5 en BW2 is / zijn . Kan je me daar wat meer over zeggen ?
gr. Dickkotot nu toe heb ik in de zaken die ik in dit forum naar voren gebracht dat het bij ons parkom een VvE gaat. omdat dit ook intern zo af en toe gebruikt wordt, het blijkt echter om een zgn ‘Belangenvereniging van eigenaren ‘ te gaan . weet iemand wat (juridisch ) het verschil iis
tussen een VvE en een Belangenvereniging ??
bedankt, dickkonog even een ander vraagje betreffende het bestuur van onze VvE . op de jaarrekening staat ook een post : vergoeding bestuur. kennelijk is er een soort van onkostenvergoeding voor bestuursleden . Is dit gebruikelijk en hoeveel zou die vergoeding ong. moeten zijn ?
en is dit normaal gesproken een belastingvrije vergoeding ?
alvast dank,
als vervolg op mijn vorige bericht , even een update : het bestuur heeft mij ondertussen gemeld dat ik inzage kan krijgen in de administratie van 2017 (onder toezicht van de penningmeester) van de voorgaande jaren krijg ik geen inzage, het standpunt van het bestur is dat die boeken gesloten zijn . Is dit correct ? heb ik geen inzage in de administratie van de afgelopen jaren ? wie weet dit ? graag een reaktie, groet
gezien al het bovenstaande , overweeg ik als er geen antwoorden komen van het bestuur en als ze op het standpnt blijven dat ik de administratie niet mag inzien , om tijdens de jaarlijkse ledenvergadering een motie (van wantrouwen) in te dienen . weet iemand hoe je zoiets aanpakt en dat vergadertechnisch werkt ?
bestuur heeft mij meegedeeld dat ik geen inzage krijg in de door mij gevraagde stukken :
rekeningen aan de vereniging, in en uitgaven (gespecificeerd) het antwoord luidt verder dat ook de kaskomissie geen gedetailleerde in en uitgaven te zien krijgt . Dit komt bij mij vreemd over … wat en hoe controleren ze dan ?
gr. dickkol.s.,
dank voor de reaktie,
w.s hebben wij hier geen splitsingsakte , vlgs mij is dat bij appartementencomplexen.
hier betreft het een vakantiepark met vrijstaande woningen.
groet -
AuteurBerichten