Van onze externe VvE beheerder hebben wij als VvE facturen gekregen en betaald, welke behandeld zou zijn door onze externe VvE manager. Vanwege het feit dat wij niets hoorde van onze externe beheerder hebben we zelf contact opgenomen met de beheerder en gevraagd om contact met onze VvE manager. Bleek dat deze manager al een half jaar niet meer in dienst was van de externe VvE beheerder. Bij controle van de kascommissie hebben we 2 facturen gekregen voor honorarium van deze manager, welke volgens de factuur behandeld zijn door de vertrokken manager, gedateerd op data na zijn vertrek. In de tussentijd is er door de VvE beheerder dan ook totaal geen andere manager aangewezen, welke onze VvE in beheer heeft genomen. een paar dagen na het reclameren, kregen wij een email dat de dag na het reclameren hiervan, wij een nieuwe manager hebben kregen. Mijns inziens hebben we een kleine half jaar betaald voor diensten welke de externe VvE beheerder niet heeft geleverd. Wij hebben dan ook gevraagd om deze facturen te crediteren voor de periode welke wij geen beheer hebben gehad. De VvE beheerder heeft ons hierop gevraagd om aan te tonen wat ze dan niet hebben gedaan, maar volgens mij hebben heeft de externe beheerder een bewijslast hierin, waarin ze moeten aantonen wat ze hebben uitgevoerd. Ik vind de handelswijze van de externe VvE beheerder hierin erg fraudeleus overkomen. Heeft iemand een idee hoe we dit verder kunnen aanpakken?
Alvast dank voor de input.