Wat is de juiste volgorde om een nieuwe, niet persé noodzakelijke uitgave op het MJOP te krijgen?
Situatie: We hebben balkons met hardhouten vlonders. Een gedeelte daarvan moet vervangen worden; de rest de komende 10 jaar nog niet. Nu is er een voorstel om alle vlonders te vervangen door keramisch materiaal.
Ik begrijp dat – als iets in het MJOP staat- de uitgave gedaan kan worden mits het binnen de marges valt.
Wat is dan de juiste volgorde:
1. stemmen in ALV
2. opnemen in MJOP
of
1. opnemen in MJOP
2. MJOP goedkeuren
Nu gebeurt het op de 2e manier, waardoor de beheerder eigenlijk – zonder enig overleg met het bestuur – bepaalt hoe en wanneer en er geen discussie plaatsvindt over de wenselijkheid alles in één keer te vervangen. De beheerder beweert geen inzicht te kunnen geven in de effecten op de maandelijkse bijdrage als het niet eerst in het MJOP wordt opgenomen.
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...