Gerard
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toen ik dit topic opende had ik geen idee dat ik zoveel uiterst nuttige reacties zou krijgen.
het HHR dateert uit augustus 2003 en is tot stand gekomen toen de toenmalige grooteigenaar besloot de huurappartementen in de verkoop te doen.
Er staan bepalingen in, die nu 14 jaar later, wel enige aanpassing behoeven.
Voor het zover is, zijn wij wsl alweer een stuk verder in de tijd, aangezien dat nu eenmaal een uitgebreide voorbereidingstijd vergt. De beheerder is inderdaad nog steeds dezelfde firma, alleen al een aantal malen van naam veranderd. Er staat een agendapunt voor de eerstkomende ALV om afscheid te nemen van deze beheerder.
Voor de rest, dank voor alle bijdragen.
Gerard
Even een korte aanvulling.
factuur gedateerd 1-1-2017, betaaltermijn 30 dagen. Moet dus betaald zijn op 31-1. Wordt betaald op 9-2. Mijns inziens dus te laat.
Andere conclusie, stellingname vve-beheerder dus onterecht dat ik voor de 1e van de maand moet betalen conform het MR 1992 moet dus betaald worden in dezelfde maand dat vve-bijdrage opeisbaar is. Februari dus in februari, maart in maart etc. Dit komt overeen met de automatische incasso die op dit moment wordt uitgevoerd op ongeveer de 4e van de maand.
Verder heb ik het HHR ook nog even doorgelezen en daarin staat dat elke eigenaar verplicht is aan de automatische incasso mee te doen. Geldt dit dan ook voor de grooteigenaar?
De VvE-beheerder maakt zich daar kennelijk niet druk om.
kan ik daar dan wel een punt van maken?
alvast dank voor jullie discussie onderling,
GerardBob,
Vraag 1: ja, werd medegedeeld bij het tekenen van de transportakte bij de notaris
Vraag 2: 1992
Vraag 3: Niet in het HHR, volgens een vergaderbesluit niet verder na te gaan dan tot de ALV van 2010.
Correcte factuur sturen is een punt voor de volgende ALV. Dan beheerder opdracht geven voor correcte facturen, was overigens iets wat de vertegenwoordiging van de groot-eigenaar zelf ook al aangaf. Ik had tussentijds voorgesteld de betaaltermijn te verkorten, maar daar gaf deze vertegenwoordiging op aan dat dat volgens hem wettelijk geregeld was en dat verkorting van de betalingstermijn niet zou kunnen.
Groet, GerardBob,
Hartelijk dank voor alle antwoorden.
GerardEn dan nu natuurlijk de hamvraag. Op welke wijze dient die KCC dan accoord te geven. Hoort dat dan ook niet in de notulen te zijn opgenomen? Kan dat via een mail aan het bestuur zijn doorgegeven?
E.e.a. vind ik nu namelijk wel van belang aangezien ik, ik woon daar sinds dec 2015, nu deel uitmaak van de KCC en in ieder geval niet op die wijze wens te handelen maar ook niet geconfronteerd wil worden achteraf met zaken die voor mijn tijd speelden.In de notulen van 2014, handelend over 2013 staat het volgende:
7. Jaarafrekening 2013
De Jaarstukken 2013 worden kort doorgelopen door de heer [naam]. Eerst wordt de balans
doorgenomen waarna de resultatenrekening wordt doorgenomen en toelichting wordt gegeven
op diverse posten.
Door de wijze waarop het jaarwerk was opgesteld en aangeleverd heeft de kascommissie nog
niet naar de jaarstukken 2013 kunnen kijken. Er wordt besloten dat indien de kascommissie zijn
akkoord geeft de jaarstukken 2013 daarmee akkoord worden bevonden en er decharge wordt
verleend aan het bestuur voor het gevoerde financiële beleid (besluit).
De leden besluiten bij goedkeuring van de jaarstukken het positief exploitatie resultaat van €
5.240 toe te voegen aan de voorziening onderhoud (besluit).
In de notulen van 2015, handelend over 2014 staat eerst het volgende:
3. Vaststellen van de notulen van de vorige vergadering
De notulen van 12 juni 2014 worden nagelopen en de besluiten worden kort besproken.
Verder zijn er inhoudelijk en tekstueel geen op- en/of aanmerkingen, waardoor de notulen als
dusdanig worden goedgekeurd en vastgesteld (besluit).
En verderop het volgende:
Er wordt voorgesteld een nieuwe kascommissielid te kiezen en het jaarwerk van 2014 door de
nieuwe kascommissie te laten controleren en met hun akkoord de jaarstukken 2014 daarmee
akkoord worden bevonden en er decharge wordt verleend aan het bestuur voor het gevoerde
financiële beleid. De leden gaan hiermee akkoord (besluit).
De leden besluiten om het restant van het exploitatie resultaat 2014 na aftrek van de kosten voor
ene nieuwe MJOP toe te voegen aan de voorziening onderhoud (besluit).
In de notulen van 2016 handelend over 2015 staat het volgende:
3. Vaststellen van de notulen van de vorige vergadering
De notulen van 26 mei 2015 worden nagelopen en de besluiten worden kort besproken. Verder zijn er inhoudelijk en tekstueel geen op- en/of aanmerkingen, waardoor de notulen als dusdanig worden goedgekeurd en vastgesteld (besluit).
Wordt dan alsnog door goedkeuring van de notuelen en de daarin vervatte besluiten decharge verleend voor de voorgaande jaren.
Een expliciete uitspraak van dechargeverlening is er dus niet. -
AuteurBerichten