Stappenplan VvE Software kiezen

Steeds meer VvE’s kiezen ervoor om belangrijke bestanden ‘in de cloud’ op te slaan, om hun financiële administratie in speciale VvE software te doen of een combinatie daarvan. Er zijn vele aanbieders van administratiesoftware: sommige softwarepakketten zijn speciaal voor VvE’s ontwikkeld, andere zijn meer algemeen van aard. Alle oplossingen hebben weer andere functies. Het kiezen van een geschikt pakket kan dus lastig zijn. Met onderstaand stappenplan kiest u de software die voor uw VvE het meest geschikt is.

Stap 1: bepaal wat de VvE zoekt

De eerste stap is om te inventariseren waar de VvE naar op zoek is. Zo zal bepaald moeten worden of de VvE via de software alleen documenten (zoals de splitsingsakte, verzekeringspolis, notulen, enzovoorts) wil delen, of met de VvE software ook de financiële administratie moet worden gedaan, en of betalingsherinneringen en aanmaningen daarin automatisch gegenereerd moeten worden. Ook zal bepaald moeten worden of de VvE wil dat de administratie 24-uur per dag beschikbaar is. Hieronder treft u een lijst van functionaliteiten die bij die inventarisatie betrokken kunnen worden:

VERDER LEZEN? Neem nu een abonnement bij Nederlandvve.nl door hier te klikken.