Forma
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Carla, inderdaad. Hoofdstuk IV is daar helder in. Verder is het ook mij al eerder opgevallen dat de informatie van de VEH niet correct is. Dit wordt overigens door meerdere publicaties van juristen en in de workshop van de AVG bevestigd.
Het gebruik van minimaal NAW-gegevens vloeit voort uit de splitsingsacte waarin staat dat de VVE verplicht is een register bij te houden. De grond voor het gebruik van deze gegevens is dus een wettelijk document. De eigenaar hoeft daarvoor niet om toestemming te worden gevraagd. Deze gegevens kunnen dan ook worden gebruikt voor toezending van de jaarlijkse ALV-stukken.
In de te publiceren financiƫle stukken kan worden gewerkt met huisnummers.Wellicht om de ontvanger, denk aan externe onderhoudsbedrijven, van de mail erop te wijzen dat de VvE een opvraagbaar privacyprotocol heeft waarin wordt omschreven hoe met persoonsgegevens moet worden omgegaan.
Even over het toestemmingsformulier. Een eigenaar hoeft toch niet expliciet toestemming te geven voor het bijhouden van zijn/haar naam, adres en woonplaats? Deze wettelijke verplichting vloeit namelijk voort uit de splitsingsakte waarin staat dat er een register bijgehouden dient te worden voor het beheer van de VvE.
Toestemming is denk ik wel nodig als deze gegevens gebruikt worden voor andere doeleinden zoals het versturen van uitnodigingen en het communiceren over onderhoud, mutaties e.d.
Verder is toestemming ook nodig als men andere gegevens wil vastgeleggen zoals e-mailadres en, discutabel, kenteken en bankrekening.
Vve boskwartier,
Excuses aanvaard.
Het lijkt inderdaad niet nodig om bankrekeningnummers te administreren.
Ik konstateer dat VVE al heel gauw de neiging hebben om veel informatie vast te leggen. Deels onnodig denk ik. Maar de AVG zet je nu wel aan het denken over welke persoonsinformatie je echt nodig hebt.Mee eens. En dan te bedenken hoeveel organisaties hiermee bezig zijn.
VvE Boskwartier, een zeer ongepaste reactie die mij bereikte. Ook andere forumleden zijn deze mening toegedaan. De moderator heeft adequaat ingegrepen.
Ga ik na. Denk niet dat de splitsingsakte daar iets over zegt.
Om de toegang tot de ondergrondse parkeergarage te reguleren. Iedere genummerde parkeerplaats is namelijk gekoppeld aan een auto van een bewoner.
Het bestuur is verplicht een register van eigenaars en gebruikers aan te leggen. Dat is noodzakelijk om hun taak te kunnen uitvoeren. Minimaal is nodig Naam, adres, woonplaats, bankrekening en bij parkeerplaatsen het kenteken. Daarvoor expliciet toestemming vragen lijkt mij niet nodig. Uiteraard wel melden dat deze gegevens zijn vastgelegd.
Wel is m.i. expliciet toestemming nodig voor het vastleggen van telefoonnummer, e-mailadres voor bijvoorbeeld uitnodigen voor een ledenvergadering. -
AuteurBerichten