gerdas
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je zou inderdaad denken dat de posten op de MJOP’s zaken zijn die in ons gebouw voorkomen. Maar wij zien op de MJOP’s hoeveelheden deuren staan welke niet aanwezig zijn. Of bijvoorbeeld een post voor hang- en sluitwerk wat al in 2022 (nieuwbouw 2016) volgens het MJOP vervangen had moeten worden. Ons hang en sluitwerk bestaat uit 2 cilindersloten in een voor- en achterdeur. Kostenpost volgens MJOP € 3.267,00. Qua levensduur inderdaad twijfelachtig zoals u al aangeeft, maar qua onkostenpost volgens ons dus ook wel erg bovenmatig. Ook vermeld ons MJOP “fietsbeugels” welke we niet hebben. Dit soort posten brengen bij ons de twijfel of de MJOP’s wel ECHT gericht zijn op ons gebouw. Onze toenmalige beheerder heeft in 2018 de MJOP’s op laten stellen. Wij denken er goed aan te doen deze nu te laten “bijsturen” maar vragen ons ook af of het niet beter zou zijn nieuwe en gerichtere MJOP’s op te laten stellen.
U schrijft: “Een periode van 25 jaar voor de MJOP lijkt mij de meest realistische”. Bedoelt u daarmee een 25 jaars begroting? Sorry als ik misschien een soort van onnozele vragen stel. (nog niet zo veel bestuurservaring) Ik probeer dingen zo goed mogelijk te leren en te begrijpen en wil uiteraard het beste voor onze VvE’sGoedemiddag
Ons complex bestaat uit 14 woonappartementen met op de begane grond bedrijfsonroerendgoed. (Midden van het land) Wij hebben 2 VvE’s en dus ook 2 MJOP’s. De MJOP’s zijn in 2018 opgesteld. Wij denken echter dat er (standaard?) posten op de MJOP’s voorkomen welke niet relevant zijn voor ons complex en/of posten welke niet redelijk zijn voor onze specifieke situatie. De modellen van de MJOP’s lijken overal wel zo’n beetje hetzelfde te zijn. Kan iemand ons een partij aanbevelen waar wij voor onze betrekkelijk kleine VvE een veel meer gerichter MJOP (MJOP’s) op zouden kunnen laten maken?
Alvast dank voor reactie
Gerda -
AuteurBerichten