Marloes

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Rechtmatig besluit over dagelijks onderhoud #7810
    Marloes
    Deelnemer

      Hallo Alfons,
      De laatste alinea die je noemt over artikel 41 staat er bij ons jammergenoeg niet in.
      Voor de rest blijf ik dit voorlopig best ingewikkeld vinden en ga dit met je reacties maar eerst eens in de groep gooien hier binnen de VvE.
      in ieder geval bedankt hiervoor!
      groet,
      Marloes

      In reactie op: Rechtmatig besluit over dagelijks onderhoud #7783
      Marloes
      Deelnemer

        Bedankt Alfons voor je duidelijke reactie. Ik ga me nu maar richten op een voorstel tot een mandaat voor het bestuur ten behoeve van dagelijks onderhoud boven € 500,00. Schriftelijke toestemming achteraf van de leden voor een hoger bedrag gaat niet werken want we zijn best wel een grote VvE en voor zover ik weet moet dat dan een unaniem goedgekeurd besluit worden. Maar alsnog achteraf goedkeuring vragen voor ingevoegde activiteit MJOP in de vergadering kan dan wellicht ook.
        Binnen onze VvE worden overigens regelmatig mandaten gegeven aan commissieleden. Is er dan ergens een regel dat dit niet zou mogen?
        En als je geen mandaat geeft aan beheerder, dan moet deze toch voor ieder reparatieverzoek goedkeuring vragen aan het bestuur? Werkt dat echt goed dan?
        Groet,
        Marloes
         

        In reactie op: Notulen naam aanwezigen/afwezigen #7723
        Marloes
        Deelnemer

          @ Rob en Carla:
          bedankt voor deze extra informatie van Rob en bevestiging door Carla. Dit is voor mij een goede hulp en steun die ik als basis ga gebruiken richting bestuur om dit eenzijdige besluit door beheerder terug te draaien.
          groet,
          Marloes

          In reactie op: Notulen naam aanwezigen/afwezigen #7718
          Marloes
          Deelnemer

            Bedankt voor bovengenoemde reacties. Voor zover ik dat kan beoordelen verwacht ik niet dat beheerder terugkomt op deze beslissing en ik heb dan geen flauw idee waar ik mee kan schermen om de namen wel zichtbaar te krijgen. Er werd onlangs binnen de VvE al opgemerkt dat er dan van iedereen wellicht schriftelijke toestemming zou moeten zijn om genoemd te worden in de aan/afwezigenlijst op de notulen.
            En ik blijf het onlogisch en inconsequent vinden als in het vervolg van de notulen wel iedereen voluit genoemd wordt. Ik snap dit onderscheid gewoon niet.
            Waar het mij het nu voornamelijk om gaat is dat het mij wenselijk lijkt als uit de notulen blijkt dat het benodigde aantal stemmen gehaald wordt door duidelijk aan te geven welke appartementen op welke manier al dan niet aanwezig zijn. Het opvragen van een presentielijst bij beheerder gaat tijd kosten. Als ze er al op zouden reageren. Ik verwacht dat het meesturen van presentielijsten met de notulen eveneens niet gedaan zou worden, maar kan dit eventueel in een volgende vergadering eens aankaarten.
            Met het oog op bezwaar aantekenen door een eigenaar tegen een genomen besluit en dan niet zeker weten of er correct geteld is alsmede ook met het oog op een rechtmatige besluitvorming, zet ik me voorlopig maar in om in ieder geval de huisnummers vermeld te krijgen in de notulen.
            groet,
            marloes

            In reactie op: Correcte besluitvorming tijdens vergadering? #7382
            Marloes
            Deelnemer

              Aan Carla,
              Nee. Er is geen mandaat aan mij gegeven. Ik heb offertes aangevraagd, de samenvatting gemaakt, de leden hebben gekozen, het mandaat is aan het bestuur gegeven om dit verder uit te werken.
              Maar nogmaals het ging mij of het besluit op deze manier correct was.
              Zoals aangegeven, er valt veel recht te zetten binnen deze VvE en heb als lid inderdaad mijn uiterste best gedaan om offertes aan te vragen omdat we anders langer aan het huidige, niet goed werkende, contract hadden vastgezeten.
              Het bestuur is ook nieuw en in de afgelopen vergadering benoemd en heeft geen kans gezien het voortraject te doen. Vandaar mijn hulp.
              groet,
              Marloes

              In reactie op: Correcte besluitvorming tijdens vergadering? #7379
              Marloes
              Deelnemer

                Hallo Rob en William,
                bedankt voor het reageren. Om duidelijker te zijn het volgende. Ikzelf heb dit zo geregeld en ben gewoon eigenares en geen bestuurs- of commissielid. De samenvatting komt dus van mij
                Het betreft hier een nieuw contract dat per september in moet gaan omdat het huidige contract met een ander bedrijf onlangs is opgezegd in verband met grote ontevredenheid.
                Er is momenteel heel veel recht te zetten binnen deze VvE en heb het de eigenaars, die pas sinds begin dit jaar een enorme betrokkenheid tonen, niet willen aandoen om de volledige offertes, die erg onoverzichtelijk en sommigen erg lang waren,  op de vergadering uit te reiken. Er was namelijk ook al een ongelooflijke lange agenda.
                Maar juist voor die betrokken eigenaars wil ik tonen dat het belangrijk is om juiste besluiten te nemen en ik had achteraf toch mijn vraagtekens hierbij. Met het nieuwe contract gaan we er alleen maar op vooruit, daar verwacht ik geen moeilijkheden om, maar het gaat me hier puur om een correcte procedure.
                groet,
                Marloes
                 
                 

                In reactie op: Agendapunten en tweede vergadering #7083
                Marloes
                Deelnemer

                  Bedankt voor het duidelijke antwoord, Rob.
                  Groet,
                  marloes
                   

                  In reactie op: Mondelinge overeenkomst beëindigen #6981
                  Marloes
                  Deelnemer

                    Bedankt Wiliam voor je reactie. Ik denk dat het gecompliceerder is dan dat. Omdat niet duidelijk is wat de afspraken zijn, weten we ook niet aan welke opzegtermijn wij ons moeten houden. Ook daar is geen duidelijkheid over gegeven. Ik vrees nu dat als we in mei vergaderen en we hebben wederom geen duidelijkheid en vervolgens daarom geen correct voorstel om de overeenkomst te beëindigen, we er nog een vergadering erna moeten organiseren. In februari jl. hadden we het onderwerp “huismeester” geagendeerd. De eigenaars dachten niet eens een opzegtermijn te hebben omdat we niets ondertekend hebben. Vervolgens werd alleen meegedeeld dat beëindiging niet besproken kon worden was dat was niet geagendeerd.
                    groet,
                    Marloes

                  8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)