nico
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 september 2020 om 12:27 In reactie op: VVE lid wil reparatie van waterschade declareren bij VVE #12760
@ Rene: Quote Als je op dat moment de AvS had gelezen had ‘t toch meteen duidelijk geweest. En had je je kunnen inmengen in de het aanbestedingsproces. Maar de kosten waren hoe dan ook voor de VVE.
Een aanbestedingsproces voor een klus van 5ooo euro? Denk dat daar geen enkele aannemer voor inschrijft. nog los van het feit dat een formele aanbesteding ook nogal wat kosten met zich meebrengt. Ik denk dat je eerder bedoeld zult hebben het opvragen van meerdere offertes bij diverse aannemers?
gr. Nicobeste Tazzios,
ik denk dat die 800 euro wel erg aan de hoge kant zijn die jij nu noemt.
Globaal zijn de kosten:
1x aanschaffen GSM-Unit (wordt eigendom van VvE)
maandelijkse GSM abonnementskosten verbiding + sim + 3 daagse test ca. 15,00 euro / mnd
gr. Nicobeste Tazzios,
klinkt allemaal leuk. Maar ik weet zeker dat dit systeem geen 3-daagse test zelfstandig kan uitvoeren. Nog los gezien of een liftenfirma deze apparatuur zonder voorwaarden naar hun centrale wil laten
bellen.@Rob: bedankt voor het “tippen”
@Gerard: overweeg eens het opzeggen van de vaste lijn, en hiervoor in de plaats een GSM SLV te laten installeren, Dat kan aanzienlijk in kosten schelen per jaar. Bovendien is er een reele kans dat als jullie een vaste lijn op dit moment hebben, bijv. ISDN, deze op termijn niet meer zal werken. Dit met alle vervelende gevolgen van dien bij calamiteiten.
Ik had hieromtrent al eens een uitgebreid artikel over geschreven op mijn website.
Met betrekking tot het huidige abonnement zie ik even geen relatie tussen een VvE i.c.m. een zakelijk abonnement? Mijn ervaring in deze gevallen is dat een provider altijd een particulier als abonnee ziet waarmee een contract wordt afgesloten en niet met een hele VvE. Maar goed, in ieder geval is GSM een uitstekend en goedkoper alternatief.
Mochten er nog vragen zijn, verneem ik die uiteraard graag.
Nico
8 juli 2020 om 19:26 In reactie op: Automatische deuropener op gemeensch voordeur plaatsen-VvE verantwoordelijk? #12085dus nu kun je niet uit de lift als de voordeur gesloten is? begrijp ik dat goed?
zou wel een erg vreemde situatie zijn dan, nog los van he feit of deze situatie is toegestaan8 juli 2020 om 13:22 In reactie op: Automatische deuropener op gemeensch voordeur plaatsen-VvE verantwoordelijk? #12076hallo klpr,
rare vraag misschien, maar hoe wil je dan uit de lift komen als de voordeur gesloten is?
Een eventuele automatische deuropener is wellicht aan te vragen via de WMO in jullie gemeente, maar dat moet volgens mij individueel gebeuren en niet via de VvE.
Blijft dan ook nog het punt wie na plaatsing de onderhoudskosten gaat betalen (denk niet de VvE)Quote Rene: “Nee, je moet werken in stappen en fases, want anders is het een niet te behappen probleem. Eerste stap is globaal de voor’s en na’s waaronder een financiële prognose in kaart brengen. Daarmee kan je beslissen of er überhaupt animo voor is en of ‘t enigszins haalbaar moet zijn.”
Absoluut, maar voordat je animo wel/niet krijgt zul je toch echt eerst op z’n minst een financieel beeld/advies moeten hebben. En zoals ik ook eerder aangaf gaat de VvE dit echt niet gratis krijgen. van de betrokken partijen. Dus links- of rechtsom zal voor het “vooronderzoek” al betaald moeten gaan worden.hallo HarryA, ik zou dit eerst maar eens voorleggen bij de belastingsdienst hoe je dit wilt opzetten. Indien bijvoorbeeld blijkt dat deze persoon uitlsuitend in opdracht van jullie VvE werkt, kan dit een vorm van schijn zelfstandigheid zijn en kan dit naderhand vervelende gevolgen hebben.
25 februari 2020 om 12:38 In reactie op: Zorgen over ondergronds laden elektrische auto’s vanwege brandgevaar #11386ik denk dat dit hele issue over een paar jaar voorbij zal zijn (elektrische (accu) auto’s).
Er zijn veel betere oplossingen zoals waterstof. Maar ja dat is idd ook niet zonder gevarenhoi Rob,
je hebt volkomen gelijk. je zult als VvE toch eerst moeten weten wat de consequenties (ook financieel) gaan worden voordat je een beslissing kunt nemen
hallo Rene,
idd zit het probleem in de besluitvorming. Maar om dit plan goedgekeurd te krijgen bij de leden zal er toch een gedegen en onderbouwd advies op tafel moeten liggen. En al deze adviezen zullen echt niet gratis zijn en zullen op voorhand, of er nu wel of geen goedkeuring door de leden komt, al een bak met geld kosten. Het uiteindelijke besluit komt pas daarna.ja Rob,
idd, wat is tegenwoordig gratis? heel naief om dat te denkendag Rob,
interessant artikel, maar ik zie hier nogal wat problemen m.b.t. optoppen van het complex zoals bijvoorbeeld:
draagkracht fundering en draagwanden, aanpassen splitsingsakte, goedkeuring welstand, aanpassen hoofdstroomverdeler, aanpassen transportinstallatie(s), aanpassen wateraansluiting etc etc.
zal nogal een dure grap worden
beste KV66,
Het wordt steeds spannender :-).
Maar ik kan meegeven dat als de lift niet veilig zou zijn, deze door de keurende instantie wordt afgekeurd met mogelijk verzegeling van de lift door het ISZW.
Verder kan ik medelen dat een lift niet kan vertrekken via de aandrijving als liftdeuren geopend zijn, tenzij de veiligheidslijn overbrugd is (verboden)
Zoals ik al eerder aangaf, de opmerking van de KI is een advies en nu nog niet een verplichting.
En ja, ook van een trap kun je afkukelen, maar dat zegt nog niets over de veiligheid van de trap op zichhet aanbrengen van remcontrolecontacten zal per specifiek geval bekeken moeten worden.
zonder al teveel in technische details te treden:
als er een opwaartse vang aanwezig is (bijvoorbeeld op de liftmachine of op de liftcabine) dan vervalt de opmerking tijdens de keuring mbt ontbreken remcontrolecontacten, immers de lift is dan al beveiligd tegen ongewenste opwaartse verplaatsing
-
AuteurBerichten