teckelodorus

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • teckelodorus
    Deelnemer

      Waarom ik geen vergadering bijeenroep, moge duidelijk zijn als U alle postings heeft gelezen.

      teckelodorus
      Deelnemer

        Beste monaster,
        Deze opmerking van jou, daar begrijp ik helemaal niets van en ik kan er ook niks mee. Ik schets slechts de situatie wat uitgebreid n.a.v. de vraag hoeveel leden er zijn.
        De invulling/interpretatie van mijn mededeling komt geheel voor jouw rekening.

        teckelodorus
        Deelnemer

          Deze VvE heeft 24 leden met een gemiddelde leeftijd van ca. 80 jaar en van deze 24 leden, zijn er 13 alleenstaand.

          teckelodorus
          Deelnemer

            Beste Bob en Rob, zouden jullie aub op mijn laatste post van een klein uurtje geleden jullie licht kunnen laten schijnen?

            teckelodorus
            Deelnemer

              Ik overweeg om de aankomende beheerder de kar te laten trekken in deze zéér verdeelde VvE, ten einde de boel weer vlot te trekken en daarom wil ik hem mijn volmacht geven. Er zullen toch uitnodigingen voor de “eerste” vergadering moeten worden verzonden met een agenda en eventuele volmacht formulieren. Dit geeft de beheerder meteen een voorzichtige introductie( zonder dat hij is aangesteld).
              Om toch zelf ook nog wat te kunnen zeggen in deze vergadering wil ik mij dan laten machtigen door een ander VvE lid.
              Voorts heb ik nog een vraag: Indien tijdens de eerste vergadering een nieuw bestuur wordt gekozen, dient er dan ook meteen decharge verleend te worden aan het afgetreden bestuur, welke nu nog steeds de lopende zaken regelt. Zo ja, dan zal dit dan toch ook een agendapunt moeten zijn of zou dit dan opgeschoven moeten worden naar de volgende vergadering?
              De nog bestaande kascommissie claimt dat zij de boeken/bescheiden al hebben gecontroleerd, echter de leden hebben nog geen jaarcijfers 2019 gezien/ontvangen.

              teckelodorus
              Deelnemer

                Beste RonaldL,
                Erg bedankt, christal clear!
                Goede voorbereiding is het halve(bijna hele) werk.

                teckelodorus
                Deelnemer

                  Ik bedoel eigenlijk, als ik voor de eerste vergadering, de aankomende beheerder machtig om voor mij op te treden en die dus dan namens mij en misschien ook wat anderen  de ALV belegt met de door U genoemde punten, kan ik mij dan nog persoonlijk kandidaat stellen(indien nodig) voor bestuurder tijdens de vergadering of dient de gemachtigde aankomende beheerder dat dan namens mij te doen?

                  teckelodorus
                  Deelnemer

                    QUOTE.” Of u stelt zIch kandidaat en stemt zelf op uzelf. Als er geen andere kandidaat is bent u automatisch verkozen. Dan bent u bestuur. Dan organiseert u de volgende ALV waarin alleen op de agenda staat het aanstellen van een beheerder. Daarna treedt u af. Beheerder aangesteld of niet.”
                    Kan dit een probleem geven als ik een beheerder heb gemachtigd om voor mij op te treden???
                     

                    teckelodorus
                    Deelnemer

                      Dank je RonaldL, hier kan ik weer verder mee.
                      Wordt vervolgd!!!
                       
                       
                       

                      teckelodorus
                      Deelnemer

                        Nog even ter aanvulling: agendapunt 3, lijkt het grootste obstakel.
                        Geen animo mede door verdeeldheid en zeer zeker de ouderdom.
                        En dan????

                        teckelodorus
                        Deelnemer

                          Dat is snel en lijkt erg duidelijk.
                          Bedankt, maar de optie, dat ik een beheerder machtig, om namens mij het bovenstaande te doen, zou toch dan ook tot de mogelijkheden behoren?

                          teckelodorus
                          Deelnemer

                            Ik ben toch maar begonnen om wat Beheerders te kontakten, echter wat zou dan de stap moeten zijn, als er een juiste kandidaat bijzit, om een ALV te organiseren?
                            Kan/mag ik dat wel alleen doen met de eventuele betrokken Beheerder?
                            Hoe moet de agenda er dan uitzien?
                            Hoe zit het met het kosten aspect: zaalhuur, inhuren beheerder voor leiden van de vergadering? ( ook als het een flop wordt).
                            Is het afgetreden bestuur verplicht, indien nodig, om de gehele administratie over te dragen, voordat er een vergadering is geweest? Dit om een beheerder meer inzicht te geven of zij wel of niet in zee gaan met onze VvE.
                            Het is allemaal een grijs gebied, als je als eenling( tenminste daar lijkt het op), de zaak weer wilt vlot (laten) trekken.
                            Wat te doen bij tegenwerkingen van afgetreden bestuur?
                            Zijn er nog zaken, waar ik juridisch rekening mee moet houden?
                            Kortom wie heeft er de nodige tips of identieke ervaringen?

                            teckelodorus
                            Deelnemer

                              Even een tussenbericht:
                              Ik heb op 26 juli een briefje geschreven naar de Kascommissie, welke toch eigenlijk nog in functie is, of zij de boeken over 2019 vóór 30 juni 2029 nog hebben gecontroleerd en hoe de financiële huishouding er op dit moment voor staat en of zij de leden hierover willen informeren.
                              Ach je probeert wat open te breken, vooral in de wetenschap dat zij ook erg nauw waren met het afgetreden bestuur.
                              En ja, op 27 juli antwoord ontvangen, dat zij de boeken over 2019 op 6 maart 2020 ( dus 4 dagen vóór het opstappen van het bestuur) hebben gecontroleerd en in orde hebben bevonden en dat zij de leden in de vergadering willen voorstellen om décharge te verlenen aan het opgestapte bestuur, echter nu is dat nog niet mogelijk vanwege de Corona.
                              Zij besluiten met mede te delen dat zij ervan uitgaan dat het afgetreden bestuur z.s.m. een vergadering uitschrijft, zodra dit mogelijk is binnen de gegeven omstandigheden rond het corona virus.
                              Mijn conclusie: Het lijkt een kwestie van tijd om weer te vergaderen, waarbij het initiatief genomen gaat worden door het afgetreden bestuur.
                               

                              teckelodorus
                              Deelnemer

                                Even een tussenbericht en vraag:
                                Er zit nog geen beweging in, maar het afgetreden bestuur wat zich nu Ad Interim noemt, neemt wel haar verantwoordelijkheid wat de lopende zaken betreft.
                                De vraag: mag het Ad Interim bestuur, welke niet aan het vereiste genoemde breukdelen in de akte voldoet, formeel wel of niet een vergadering beleggen? Of ligt dat in het verlengde van: als goed huisvader handelen?
                                Te bedenken valt, dat er met in werking treden van de nieuwe Corona regels, er weer fysiek vergaderd kan worden.

                                In reactie op: Bestuur stapt per direct op #11930
                                teckelodorus
                                Deelnemer

                                  Dank je, Joost. Dit is bekend.
                                  Mag ik je ook verwijzen naar de link van Bob boven jouw bericht.

                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)