Hallo,
Ik ben bestuurder bij een VvE met +/- 150 appartementen. Dit is een nieuwe VvE die is opgericht uit een nieuwbouwproject. Hierbij zat al een beheerder die gekozen was door de opdrachtgever, deze beheerder verzorgde de oprichting. Het bestuur is in de 1e vergadering benoemt.
De beheerder is van mening dat er geen KvK inschrijving nodig is voor de bestuursleden. De argumentatie is dat het hun rol moeilijker maakt en inschrijving voor bestuursleden niet nodig is, aangezien de beheerder grotendeels alle taken op zich neemt. Wie het bestuur is, staat dus alleen in de notulen.
Wij als bestuur vragen ons af in hoeverre deze constructie handig is.
Er zijn al momenten geweest waarbij er contracten zijn getekend met een waarde over de afgesproken limiet, zonder tussenkomst van bestuur. Nou is dit wel op te lossen met nog heldere afspraken, maar toch worstelen we hiermee.
We vragen ons af wat voor nadelen hier aan kleven en wie er nou aansprakelijk is bij fouten van de beheerder.
Ben erg benieuwd naar jullie inzichten/adviezen hierin!