Gevraagd voor Technische en tuindienst.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #10967
    Anoniem
    Deelnemer

      4524Goede dag.

      Wij zijn Sociaal huurder in een groot gemixt complex met sociale-huur, vrije sectorhuur, en koop woningen.

      Ik ben gevraagd om deel uit te gaan maken van een nieuw op te richten technische en tuin  “commissie” .

      (Nu bedenk ik me dat een “commissie” iets anders kan zijn dan een “dienst” . De inhoud zal wel zijn dat er werkzaamheden gedaan moeten worden.)

      Overigens is er ook een “huismeester” die nu in de 4 complexen technisch onderhoud doet. Verlichting, Automatische toegangsdeuren en hekken.

      Vraag 1:

      Hoe zit het met aansprakelijkheid? bij bv kortsluiting? zijn wij dan ook verantwoordelijk voor de werking van de automatische deuren en hekken? Eventueel een uitleg, of cursus door leverancier.

      Voor dode plantjes zal men niet direct aangesproken worden.

      Mogelijk wel bij waterschade met sproeien in hete zomers.

      Wie in de “commissie” is leidinggevend? Is dat de voorzitter van de VvE, ( die niet zo goed in de markt ligt?)  de VvE beheerder, (externe partij), of onze verhuurder, ( Portaal).

      En van wie moeten wij opdrachten ontvangen. Van hiervoor genoemde partijen?

      Vraag 2:

      Worden hiervoor ook vergoedingen voor gegeven? dit i.v.m. de hoogte van huursubsidie.

      Vraag 3:

      Nu blijkt er door de verhuurder een extern persoon ingehuurd te worden om zitting te nemen in de VvE.  De opmerking in verslagen is; dat deze nooit aanwezig is.

      Is het mogelijk dat ik door verhuurder aangewezen wordt als die vertegenwoordiger?

      ( Zou zelf eigenlijk wel het antwoord kunnen bedenken.)

      Vraag 4:

      Bij het complex behoren ook P plaatsen in de parkeerkelder, die we apart huren.

      Die plaatsen zijn niet met de huisnummers genummerd maar met een afwijkend kadastraal nummer. Ze maken dus geen deel uit van de woninghuur. er wordt apart voor betaald.

      Omdat deze gescheiden zijn van de woninghuur, kun je daar dan -indien je geen gebruik daarvan wenst te maken- apart de huur van opzeggen?

      Veel vragen, waarvoor u mogelijk een antwoord hebt.

      Alvast bedankt.

      J. Sloos

       

      #10969
      Rene
      Deelnemer

        1. Als het een beetje goed geregeld is, dan is er een aansprakelijkheidsverzekering voor bestuur- en commissieleden. Daarmee dekt de VVE dat vrijwilligers niet persoonlijk hoeven op te draaien voor hun fouten.
        Voor dingen die je niet voldoende beheerst moet je ook als commissielid niet gaan uitvoeren. Dus bijvoorbeeld niet sleutelen aan de lift, omdat je denkt dat je dat wel kan. (dus ook niet een liftdeur openen bij een stroomstoring!).
        2. Een vrijwilligersvergoeding kan, maar is niet verplicht. Dat kan de VVE je ‘t beste vertellen.
        3. Elke eigenaar is vrij om een machtiging af te geven voor de ALV. Voor het deelnemen in het bestuur dient iemand voorgedragen te worden op de ALV. Hoe dat zit met vertegenwoordiging in een bestuur vanuit een grote verhuurder, daar heb ik geen ervaring mee. Daar kunnen losse afspraken over gemaakt zijn.
        Voor de ALV kan je de verhuurder vragen of je door hem gemachtigd wordt om zijn belang op de ALV te behartigen.
        4. Dat ligt aan je huurcontract denk ik. Voor de verhuurder is het een stuk makkelijker om deze gecombineerd te verhuren. De woning kan voor een volgende huurder een stuk minder interessant zijn om te huren als er op dat moment geen parkeerplekken meer beschikbaar zijn. Tevens kàn ‘t huishoudelijk reglement staan dat de parkeerplekken gekoppeld zijn aan de woningen en niet los verhuurd en/of verkocht mogen worden.

        #35025
        nico
        Deelnemer

          Quote Rene: “Dus bijvoorbeeld niet sleutelen aan de lift, omdat je denkt dat je dat wel kan. (dus ook niet een liftdeur openen bij een stroomstoring”
          Nee je mag als “leek” niet zomaar sleutelen aan liften. Wel zijn er instructie-cursussen te volgen bij bijvoorbeeld een KI zoals TUV Nederland of Liftinstuut, hoe veilig te handelen bij het bevrijden van opgesloten passagiers, maar ook niet meer dat dat.

          #10971
          Anoniem
          Deelnemer

            Dank voor iw antwoorden.
            de verzekeringskwestie kan ik aankaarten voor de benoeming in de TD en tuincommissie.
            Door mijn achtergrond als o.a. Onderhoudsmonteur weet ik wel waar wel en niet mee te mogen werken. Zeker bij de streng geregelde liften.
            Blijft nog open de vraag van wie ” orders” of opdrachten te mogen ontvangen.
            de voorzitter, of het beheerkantoor, of mijn verhuurder.

            alvast dank voor t antwoord.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.