Installeren Laadpalen parkeerkelder VvE
Tags: laadpalen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op december 31, 20187:48 am door .
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2018 om 21:57 #7202
Als commissielid ben ik aan het inventariseren wat de investering is om onze gezamenlijke parkeergarage met ongeveer 65 parkeerplaatsen te voorzien van intelligente laadpalen. Kan iemand mij in contact brengen met iemand die een dergelijk project voor zijn VvE gerealiseerd heeft? Of een bedrijf die dit voor VvE uitvoert?
24 december 2018 om 16:32 #9039Interessant interview:
https://samenladen.nl/wp-content/uploads/2018/11/VvE-belang-interview.pdf
Douwe29 december 2018 om 10:33 #9043@Jippesd, dit is mooie info. Ik ga omgaand contact met deze mensen opnemen om ons verder van informatie te voorzien. We zitten midden in het vooronderzoek! Thanks!
29 december 2018 om 14:05 #9044Ben nog al gecharmeerd in de intelligente infrastructuur die NewMotion kan leveren.
Hier alleen nog maar privé voor-voor onderzoek.29 december 2018 om 14:15 #9045interessant artikel. Wat ik mij echter steeds afvraag hoe lang er nog elektrische voertuigen gemaakt blijven worden. Door voortschrijdende technieken zie ik eerder in de nabije toekomst voortuigen aangedreven op basis van waterstof. Dan zijn alle (dure) investeringen voor elektrische auto’s voor niets geweest.
29 december 2018 om 14:43 #9047…. en verlies bij het vooronderzoek graag ook de regelgeving binnen een VvE niet uit het oog 😉
29 december 2018 om 16:20 #9048Quote
Het bestuur was goed voorbereid en had de juridische consequenties uitgezocht. De conclusie: het ging niet om de aanleg van iets nieuws, maar om de uitbreiding van de bestaande elektriciteitsinfrastructuur.
Unquote
Kennelijk is een niet bestaande uitbreiding niets nieuws, en daarmee valt de uitbreiding dus onder regulier onderhoud/behoud en noodzakelijk herstel/vernieuwing/vervanging.
Quote
Er is besloten dat de VvE de infrastructuur voor-financiert; de kosten worden uiteindelijk betaald door de parkeerplaatseigenaren die een laadpunt laten aanbrengen en in gebruik nemen.
Unquote
De nieuwe infrastructuur wordt betaald ((voor)gefinancierd) door de VvE, en daarmee door alle leden. Hieruit maak ik op dat alle leden betalen voor de nieuwe infrastructuur, zonder dat er voor die infrastructuur wordt vastgesteld welke eigenaars belang hebben bij en/of profiteren van de infrastructuur. De “aanhakers” betalen voor hun eigen aansluiting, maar de infrastructuur is en blijft voor rekening en last van de VvE!?
Of moet ik uit dit artikel misschien begrijpen dat de complete en nieuwe voorgefinancierde infrastructuur (uiteindelijk?, en hoe en wanneer dan) wordt betaald door de nu aangehaakte 3 van de 180 eigenaars, of de naar verwachting in de (verre) toekomst nog aanhakenden?
Er hoeven geen extra voorschotbijdragen te worden vastgesteld, en er hoeft ook geen geld in kas te zijn gereserveerd voordat het werk wordt uitgevoerd. Men hoeft kennelijk/gelukkig ook niet vast te stellen door welke eigenaars de nu niet vastgestelde extra voorschotbijdragen moeten worden opgehoest.
Prachtig groen succesverhaal!
Ben benieuwd bij wie het bestuur de juridische consequenties heeft uitgezocht!
Gelukkig kan ik constateren dat dit niet in mijn eigen VvE is. Scheelt weer een rechtsgang. 😉31 december 2018 om 07:48 #9049Quote Er is besloten dat de VvE de infrastructuur voor-financiert; de kosten worden uiteindelijk betaald door de parkeerplaatseigenaren die een laadpunt laten aanbrengen en in gebruik nemen. Unquote
Inderdaad, de VvE in de rol als bankier.
Ik wist ook niet dat dat bestond.
En een belangenbehartiger die dergelijke verhalen klakkeloos in haar magazine plaatst zonder enige voetnoot of kritische opmerkingen bij te voegen. 🙁
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.