kosten berekenen voor inzien administratie

  • Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op mei 16, 20176:48 am door .
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5243
    Rob29
    Deelnemer

      Beste Forum leden,

      Omdat de samenwerking met de Administrateur van de VVE niet
      soepel verloopt mogen wij de administratie niet op kantoor van de
      administrateur  inzien. De administrateur heeft geen online systeem en wil dit ook niet aanschaffen en heeft alles van 2016  in gescand en via de mail naar alle VVE leden gestuurd (dit heeft dus heel  veel tijd gekost, wat ik ook  begrijp).
      In de vergadering van afgelopen week hebben we  gevraagd om alvast 2017 te mogen inzien.  Daarop werd gereageerd om dit te doen op kantoor van de voorzitter van VVE. Dat is voor ons geen probleem.
      Indien wij vaker de administratie willen inzien werd er gezegd dat ze er dan misschien kosten voor in rekening zullen brengen en dat denk ik niet de bedoeling is. De reden van de kosten is dat de voorzitter en administrateur  er tijd voor moeten vrij maken.
      Heeft er iemand tips voor mij?  Ik ben namelijk niet van plan om dit te gaan
      betalen, maar wil wel de administratie kunnen inzien.

      Mvgr, Rob

      #5250
      Rob
      Deelnemer

        Het inzagerecht is naar mijn idee een statutair en onvoorwaardelijk recht.
        Het bestuur of  beheerder mag geen beperkingen of voorwaarden stellen aan dat inzagerecht.
        Persoonlijk vind ik dat kosten in rekening brengen voor deze inzage in strijd is met bovenstaande.
        En als er al kosten in rekening gebracht zouden worden komen die naar mijn idee ten laste van de VVE.
        Iedere beheerder behoort naar mijn idee te weten dat er een inzagerecht is binnen de VvE en zou zijn tarieven voor het beheer daar ook op kunnen aanpassen.
        PS. een voorzitter van de VVE bestaat niet, zie ook deze discussie
        Welke voorzitter bedoelde je in jouw verhaal?

        #5252
        Rob29
        Deelnemer

          Het is inderdaad de voorzitter van de vergadering een niet van de VVE
           

          #5257
          mvanw
          Deelnemer

            Hallo Rob29
            Niet digitaal is bijna niet meer van deze tijd.
            Sterker nog, het zou niet werken voor onze VVE. (100+ appartementen)
            Zeker daar het kantoor van de beheerder ook nog eens niet in dezelfde plaats ligt.
            Nu heeft iedere bewoner toegang via Twinq en kan ten alle tijden alles zien.
            Alle financiële zaken, alle reparatie verzoeken en alle meldingen zelf meteen registreren.
            Weet natuurlijk niet hoeveel ‘leden’ jullie VVE heeft, of wat jullie nu kwijt zijn aan de beheerder voor zijn werk, maar een keer ergens anders informeren zou misschien geen kwaad kunnen..
            Mvg Marlon

            #5266
            Rob29
            Deelnemer

              Dag Marlon,
              Onze VVE bestaat uit 3 eigenaren, maar heb begrepen dat de administrateur ook werkt voor andere VVE’s en hij wil niet aan een electronische systeem beginnen.
              Mvgr, Rob
               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.