Hoi Susan,
‘De VvE’ verplicht je in die zin niks, de ALV (waaronder jij!) bepaalt wat er wel en niet gebeurt. Dat het trappenhuis een aantal dagen niet gebruikt kan worden, lijkt me een logisch gevolg van de uit te voeren werkzaamheden. Wellicht heeft de aannemer (of aannemers als het een offerteronde betreft) een tijdelijk oplossing voor handen, zij zullen dit vaker gedaan hebben.
De kosten van een hotel of dergelijk zijn na een dergelijk, door de ALV (waaronder jij!!) genomen besluit, volgens mij niet te verhalen op de VvE.
Als er in de ALV, met de benodigde meerderheid, wordt besloten tot het doen van een eenmalige extra bijdrage, zullen álle eigenaars zich daar aan moeten houden. Een dergelijk besluit kun je binnen 30 dagen na kennisneming van het besluit aanvechten bij de kantonrechter. Bij dit soort besluiten wordt er geen rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden helaas.
Ik begrijp uit je post dat de besluiten nog niet genomen zijn? Bereid je dan goed voor op de vergadering en draag op de ALV bezwaren aan 🙂 .