Pas op voor "duurzame" en "groene" beheerders !
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op maart 30, 201912:43 pm door .
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2016 om 13:43 #2704
Al eerder bracht ik dit onderwerp ter sprake onder:
Waarschuwing: Let op bij “groene initiatieven”.
Op de site van Nederlandvve.nl is een wat mij betreft ijzersterke en zeer lezenswaardige column verschenen die voortborduurt op het nietige initiatief van deze (m.i. slechte) VvE-beheerder:
Column: VvE beheerder is geen wereldverbeteraar
Deze informatie, samen met de column, kan ik u van harte aanbevelen.
Het blijft me echt verbazen dat beheerders, zonder er (naar eigen zeggen) ook maar iets aan te verdienen ( ? ), de VvE’s die zij mogen beheren aan nietige besluiten helpen (met alle gevolgen van dien). Wat mij betreft een grof schandaal.
Vriendelijke groet, Bob.
5 mei 2016 om 10:44 #2736Helemaal met jou en met het column van Nederlandvve.nl eens Bob! Wat is de volgende stap van deze VvE-beheerder of zijn collega’s? Een NS-jaarabonnement voor de VvE (lekker groen), met z’n allen naar Centerparks in het paasweekend (lekker gezellig) of het gezamenlijk kweken van biologische groenten op het dak van de VvE (lekker verantwoord)?!
O wacht…. Dat laatste gebeurt ook al… Het wordt steeds gekker: http://www.appartementeneigenaar.nl/tuin/daktuin/eten-vers-van-het-dak5 mei 2016 om 12:48 #2739Hi Joost,
Dank je wel voor jouw reactie. De door jouw opgebrachte site en blad kende ik nog niet. Al doende leert men. Kennelijk ook weer een betrokken club die alles wat binnen het eigen imago lijkt te passen klakkeloos etaleert.
Het moet inderdaad niet gekker worden.
Vriendelijke groet, Bob.5 mei 2016 om 12:52 #2740Men zou zich natuurlijk kunnen afvragen hoe een beheerder die VvE-deelauto’s aanbiedt zichzelf ziet.
Hieronder even wat (naar mijn idee relevante) passages die ik van de site van betreffende beheerder afhaalde. Waar de tekst vet is gemaakt werd dat door mij gedaan.
Zelf heb ik op de site van de beheerder niet kunnen vinden aan welke eisen voor VvE-beheerders of aan welke richtlijnen (van welk certificaat ?) door deze beheerder wordt voldaan.
Wat ik vooral opmerkelijk vind is de “Nota Bene” waar wordt verwezen naar de site van NederlandVvE.nl. De verwijzing is natuurlijk volkomen terecht, maar ik snap niet waarom in de slotzin de verleden tijd wordt gebruikt ! Zou dat misschien iets te maken hebben met de VvE-deelauto ?
Jammer ook dat de beheerder de betrouwbare en goed leesbare informatie zelf niet ter harte neemt !
Quote
VvE Beheer ……. zijn specialisten met meer dan 20 jaar ervaring in het beheer van VvE’s en Vastgoedmanagement voor particuliere en professionele beleggers.
Onze account manager en eigenaar, …… ……….. voldoet aan de eisen zoals gesteld voor VvE Beheerders. Wij voldoen aan de richtlijnen van het certificaat voor VvE beheer en zijn aangesloten bij diverse branche organisaties.
Onze zorg is u ontzorgen! Onze kracht is onze persoonlijke betrokkenheid. Transparantie en servicegerichtheid staan bij ons voorop! Reageren en afspraken nakomen, dat vinden wij belangrijk.
Uw huis is ons huis en uw belang is ons belang. Ons streven is dat u ongestoord kunt wonen.
Tijdige informatieverstrekking over nieuwe wetgeving, zoals bijvoorbeeld, het gewijzigde modelreglement, de aanpassingen ten aanzien van VvE’s, Arbo-technische eisen naar aanleiding van de liftkeuringen. Maar ook informatie omtrent de nieuwste ontwikkelingen bijvoorbeeld over duurzaamheid zoals isolatie en zonnepanelen.
Graag tot ziens!!
Het team van VvE Beheer …….
Nota Bene
Op de site nederlandvve.nl is veel relevante informatie over VvE’s te vinden. NederlandVvE.nl is een platform waar VvE bestuurders en appartementseigenaren terecht konden voor betrouwbare en goed leesbare informatie.
Unquote
Met vriendelijke groet, Bob.5 mei 2016 om 13:17 #2741Vooral (lees: uitsluitend) reclame die je daar vindt hoor. Dus tot zover de betrokkenheid bij VvE’s. Vandaar blijkbaar dus ook dat je net op die site instructies vindt voor moestuintjes op het dak…
10 mei 2016 om 21:59 #2789De betrokken beheerder heeft een reactie geplaatst: https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/vve-beheerder-geen-wereldverbeteraar/
Hier is m.i. “geen kruid tegen gewassen”.
Vriendelijke groet, Bob.11 mei 2016 om 08:02 #2793Vreemde reactie inderdaad. Het enige wat ze eigenlijk zouden moeten benadrukken, is dat niet de VvE, maar de leden afzonderlijk een contract afsluiten.
11 mei 2016 om 09:01 #2794Kijk en daar zit nou precies de crux, het leasecontract kan niet op naam van een groepje personen staan. Een leasecontract op 1 naam, namelijk de rechtspersoon VvE, kan wel. Wanneer de leasemaatschappij zijn klantenbestand kan vergroten met talloze VvE’s hebben we een echte spekkoper. Wie zou hier nog meer goed garen bij spinnen? 😉
Vriendelijke groet, Bob30 maart 2019 om 12:43 #9788Nietig of niet, nu het gebruik van elektrische auto’s een hot item aan het worden is schieten ook bovengenoemde iniatieven als paddestoelen uit de grond zo blijkt uit diverse projecten die op het internet te vinden zijn.
Kijk en daar zit nou precies de crux, het leasecontract kan niet op naam van een groepje personen staan. Een leasecontract op 1 naam, namelijk de rechtspersoon VvE, kan wel. Wanneer de leasemaatschappij zijn klantenbestand kan vergroten met talloze VvE’s hebben we een echte spekkoper. Wie zou hier nog meer goed garen bij spinnen?
Ook daar is kennelijk een “oplossing” voor gevonden zo blijkt uit de toelichting op het project.
Citaat “…. De VvE kan geen leasecontracten aangaan en deelauto’s exploiteren. In overleg met notariskantoor Zwart & Partners en Puur Beheer (de door ons aangestelde bestuurder van de Vereniging van Eigenaren) wordt daarom voor project Molenpad een Vereniging Deelauto’s opgericht. Deze vereniging gaat het leasecontract aan, ontvangt de maandelijkse bijdrage en de opbrengsten uit het rijden. In het bestuur van de vereniging zit onder andere ook Puur Beheer en kunnen andere leden van de VvE zitten. Om dit vast te leggen zal in de contractstukken de verplichting worden opgenomen om minimaal 5 jaar lid te zijn van de vereniging. Bij verkoop van de woning tussentijds zal dit als kettingbeding moeten worden doorgelegd.”
Ik ben natuurlijk reuze benieuwd wat er na 5 jaar gaat gebeuren als het contract afloopt en de leden niet meer verplicht zijn lid te zijn van de Vereniging Deelauto’s.
Citaat uit een ander “super” project:
“… Projectontwikkelaar Henselmans heeft plannen om aan de Stationsweg in Heerhugowaard 60 appartementen te bouwen en op te leveren met twee, gratis te gebruiken, elektrische deelauto’s. Het idee is dat de Vereniging van Eigenaren de auto’s aanschaft en dat bewoners met een app een auto kunnen reserveren voor gebruik.”
Ik ben dus ook reuze nieuwsgierig hoe de kosten van deze projecten in de AvS opgenomen gaan worden en de wijze waarop je verplicht wordt lid te worden van een externe Vereniging Deelauto’s.
In ieder geval vind ik het een zeer slechte zaak dat de VvE steeds vaker misbruikt gaat worden voor zaken die m.i. feitelijk niets met de VvE van doen hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.