Wanneer de traplift voor en door de persoon in kwestie wordt aangeschaft, dan zou ik toch een akkoord van de VvE vragen. Er wordt immers gebruik gemaakt van de algemene ruimte. Al is het maar om zo transparant mogelijk te willen zijn.
Vanzelfsprekend kan de VvE dit nooit weigeren. En zal er vervolgens goede afspraken gemaakt moeten worden m.b.t. het verwijderen, na verkoop van het appartementsrecht of overlijden. Wie draagt zorg voor het verwijderen/onderhoud en het herstellen van ( eventuele ) beschadigingen.
Komt de traplift er op aanraden van de WMO dan kan het zijn dat de WMO de traplift betaald én plaatst. In dat geval blijft de traplift eigendom van de gemeente, die de financiële middelen heeft verstrekt en ook voor het onderhoud zorgt.
Zo’n traplift heeft een afschrijving. Mocht de gebruiker gaan verhuizen of overlijden, dan is het vaak mogelijk met de gemeente in overleg te gaan om de traplift te laten zitten en deze vervalt dan, na het betalen van de dagwaarde, in eigendom aan de VvE.
Best handig wanneer gaandeweg zou blijken dat ook andere mensen er dankbaar gebruik van maken of van kunnen gaan maken.
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...