VvE Fraude en 10 maanden water
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 16 uren, 50 minuten geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2025 om 15:37 #145819
Schade door bovenstaand pand
3 appartementen VvE
Modelreglement 1973321 dagen geleden meldde ik voor het eerst dat er water via het achterraam mijn huis binnenkwam. De eigenaar en het HOA-management stelden vast dat het vocht was dat door de stenen kwam.
Gezien mijn 7 jaar aan observaties was ik het daar niet mee eens, maar ik was nederig genoeg om tijd en meer observatie toe te staan.
Af en toe meldde ik dat dit probleem groter werd, 3-4 pinten in een enkele stortbui, terwijl het niet regende.
Mijn meldingen werden ongeveer 289 dagen genegeerd.
Toen ik eindelijk de stortbui van 4 pinten op video vastlegde, zonder regen, gedurende een heel specifieke periode van 15 minuten, twee dagen achter elkaar, werd Emergency Fix geactiveerd.
Binnen 5 minuten kon Emergency Fix de stortbuisituatie opnieuw creëren, omdat het defect is, vervallen tegels op de eerste verdieping, oud voegwerk en geen kit. De VvE heeft besloten dat elke eigenaar (3) eenmalig € 800,- moet betalen voor de spoedreparatie, waarbij de VvE het voortouw neemt in de reparatie.
Echter, nadat ik herhaaldelijk om een update heb gevraagd, heeft de VvE besloten om de eigenaar zelf de reparaties te laten uitvoeren, en wel uiterlijk eind maart.
Echter, de VvE blijft volhouden dat wij de € 800,- alsnog moeten betalen.Ik geloof dat aangezien de VvE het voortouw voor reparaties teruggeeft aan de eigenaar, dit aangeeft dat de kosten voor de eigenaar zijn.
1. Is het juridisch geldig dat de VvE-beheerder nog steeds aandringt op deze eenmalige betaling?
Het is besproken in een vergadering met één eigenaar, ikzelf. Eén eigenaar was afwezig. Eén eigenaar (eigenaar van 1e) heeft VvE Mgr. zijn volmacht gegeven, maar dit onderwerp stond niet op de agenda.2. Is dit fraude?
VvE Mgr. wil graag meer geld op onze rekening. Ik vermoed dat ze dan nog mysterieuzere facturen kunnen uitschrijven om zichzelf te betalen.
Omdat ik in de Auditcommissie zit, had ik onlangs toegang tot een factuur die 5 uur in rekening bracht voor een vergadering van een uur, wat niet waar is. De vergadering van september 2024 duurde een uur en was alleen nodig vanwege de incompetentie van de VvE Mgr. om ons online portaal en nieuwe bankrekening van maart tot augustus op te zetten.
Ze rekenden ons wel een eenmalige implementatievergoeding van € 115 en een maandelijkse vergoeding van € 47 per maand gedurende 5 maanden, gedurende welke tijd ze hun systemen niet konden instellen om ons te helpen.
Er waren problemen die aandacht nodig hadden en de VvE Mgr. stelde voor om “ergens na de zomer” af te spreken.
In juli kondigden ik en de 2e eigenaar een vergadering aan en hielden we een vergadering, al was het maar om een aanbod te accepteren en op de aannemerslijst te komen. De VvE en de 1e eigenaar negeerden ons en verklaarden het ongeldig. Ik koos ervoor om het niet door te zetten.Aan het begin van de vergadering in september vroeg ik naar mijn kruipruimteonderwerp, genoemd 30 juni 2024, 30 augustus 2024. De VvE-vertegenwoordiger haalde zijn schouders op, zei dat hij de agenda niet had gemaakt, niet verantwoordelijk was omdat hij net terug was van vakantie. Toen, 6 maanden later, zag ik dat we 5 uur in rekening waren gebracht voor de vergadering.
Ik heb twee keer gevraagd naar deze factuur van € 485,00, persoonlijk en via e-mail, en VvE Mgmt. negeert mijn vraag en reageert niet.3. Wat kan ik doen, als er al iets is, om ervoor te zorgen dat de waterschade op de juiste manier wordt aangepakt? Ik ken de 1e eigenaar (bezit meerdere panden, woont hier niet, schimmel en slecht onderhoud), hij zal zo min mogelijk doen, opnieuw voegen… terwijl ik denk dat de infrastructuur moet worden geopend, moet er wat worden gedroogd, moet misschien de isolatie worden vervangen.
4. Wat kan ik doen om de eigenaar 1 te laten communiceren wat er gebeurt? Ik vraag het een keer per week, maar hij weigert te reageren.
Ik woon al 10 maanden in een ontmantelde slaapkamer. Ik geloof dat Eigenaar 1st, zijn verzekering, moet betalen voor wat reparaties in mijn huis. Ik heb geprobeerd de waterschade te minimaliseren, emmers om het water op te vangen, plastic om te voorkomen dat er meer water onder de vloerplanken komt…
maar ik heb uiteindelijk wat vloerplanken opgetild om de groeiende geur te zien en te verwijderen. Ik moest ook mijn TonZon van één kant van de kruipruimtemuur verwijderen om 10 gallons water op te zuigen.5. Is er een tijdslimiet?
Ik probeer deze problemen al 10 maanden aan te pakken, maar ik ga eindelijk in april op vakantie.
Misschien wacht ik gewoon tot augustus 2025, vraag ik offertes op voor de klussen die ik noem, repareer ik mijn vloer, vervang of bevestig ik de TonZon opnieuw en dien ik de facturen in bij Eigenaar 1st.Damage from the property above6. Als er een advocaat is die me kan helpen deze jongens een lesje te leren, laat het me weten!
Hun gedrag gaat verder dan pesten.
VvE Mgr’s, er valt genoeg geld te verdienen op een eerlijke manier.
Vastgoedbeleggers: ik ben vrij relaxed en met alleen goede manieren ben ik bereid om mijn steentje bij te dragen en ons huis/onze huizen aangenaam te maken. Ik zou de leuningen zelf verven, om het zo maar te zeggen.Haartelijk Bedankt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.