Reageer op: Bestuurder/beheerder aansprakelijk stellen voor trage dienstverlening

#9197
Anoniem
Deelnemer

    Beste William,
    Bedankt voor je reactie.
    De datum in de  laatste alinea moet inderdaad zijn maart 2018.
    De offerte is niet tijdens de ALV in maart 2018 besproken maar slechts als onverwachte kostenpost opgevoerd.  Er was toen inmiddels al opdracht verstrekt aan het bedrijf zonder overleg met de andere leden van de VvE.  Bestuur/beheer heeft bij ons ook nooit aangegeven dat men niet over ging tot reparatie omdat deze offerte eerst besproken moest worden met de ALV. Er is maanden lang niet gereageerd op onze mailtjes en telefoontjes waardoor de reparatie uiteindelijk pas 7 maanden na de eerste melding van ons is uitgevoerd. Dat de ALV zich moet uitspreken over het functioneren van de beheerder vind ik, na jouw uitleg, wel logisch. Dat de extra gemaakte huurkosten voor rekening van de VvE zouden komen snap ik niet. Deze extra huurkosten zijn te wijten aan het gedrag van de beheerder. De VvE is hiervan totaal niet op de hoogte geweest tot 26 maart 2018 toen ik tijdens de ALV vergadering deze hele situatie besproken heb. Maar op dat moment was de reparatie inmiddels ingepland op 9 april 2018. Als ik het zo lees komt het er dus op neer dat een bestuurder/beheerder die zijn werk niet goed doet eigenlijk daar nooit aansprakelijk voor gesteld kan worden? Want de lekkage van het dak onder ons terras is het gevolg van achterstallig onderhoud en dus is de VvE aansprakelijk? Ik vind dit moeilijk  te begrijpen.