Gerard
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je schrijft er zijn 170 appartementen en 1 grooteigenaar bezit er 60. Dus 110 zijn particulier bezit?
En het besluit om dit onderhoud uit te voeren is met meerderheid van stemmen genomen?Kennelijk was de reserve toereikend, anders is er sprake van een lening bij die groot eigenaar.
Als de reserve toereikend was, zie ik geen noodzaak van een extra bijdrage, anders dan een structurele verhoging van de vve-bijdrage om de reserve weer aan te vullen.
Ik denk dat dat er vanaf hangt hoe de lening is afgesloten en bij wie. Dus nadere informatie is gewenst.
Wat hierboven is gequote is een mededeling van mij in december 2021. Eind 2022 hield helaas de ondersteuning van VVE123 Public op en zijn wij overgestapt naar VVE-Totaal. Deze software is iets duurder maar voorziet in dezelfde functionaliteit.
a) Ja
b) Zelf versturen met in achtneming van de regels 15+2 dagen voor de vergadering etc. Wel beheerder inlichten en aangeven dat de vergadering zelfstandig wordt uitgeroepen.
c) zie antwoord bij bInderdaad, 3 afzonderlijke inschrijvingen bij de KvK, 3 afzonderlijke jaarrekeningen en dientengevolge 3 kascontroles. Ter aanvulling, 3 bankrekeningen elk op naam van de apart ingeschreven VvE.
Meestal geeft zo’n beheerder zichzelf ook de volledige bevoegdheid zonder enige beperking. Ook dat is niet zoals het hoort, maar helaas komt dat veel voor.
Eem energie bespaarlening aangaan bij het Warmtefonds van de Overheid.
Bank TEN31, weliswaar een Duitse Bank, maar lenen ook aan VVE’s.Eerste suggestie ervaring mee, 2e suggestie via advertenties in het magazine van VVE Belang
Sowieso mag een bestuur niets eisen, tenzij het een uitvoering van maatregelen betreft die door middel van een besluit zijn vastgesteld tijdens een ALV . De ALV bepaalt wat er gebeurt en de regels liggen vast in de AvS en eventueel aanvullend het HR.
Het bestuur in mijn VVE krijgt geen vergoeding. Wij hebben 2 vrijwilligers die een gedeelde taak als huismeester uitvoeren en kleine technische en tuinklusjes uitvoeren. Zij krijgen daar ieder 900 euro per jaar voor, dus de helft van een belastingvrije vrijwilligersvergoeding.
Ik doe zelf het administratieve beheer van de VVE en een deel van het technische beheer. Ik ontvang daar 1200 euro per jaar voor. Wij hebben geen beheerkantoor, waardoor de kosten daarvan, oplopend tot 9000 euro per jaar wegvallen.Ik redeneer even vanuit mijn eigen VVE met MR 1992
Volgens mij dien je eerst aan het bestuur het verzoek te richten om een extra ALV te houden. Voldoet het bestuur hier niet aan binnen een volgens de splitsingsakte vastgestelde periode, dan kan je zelf met een vastgesteld percentage van het aantal uit te brengen stemmen, een extra ALV uitroepen. Hou daarbij wel rekening met de termijn die geldt voor het uitschrijven van de vergadering en de dag van de vergadering.Zoals ik in december 2021 al schreef gebruiken wij bij onze VVE een softwarepakket wat een totaal inzicht online biedt voor alle leden.
De praktijk wijst uit dat het stellen van vragen mogelijk is, maar dat hier geen gebruik van wordt gemaakt. Sterker nog, als bepaalde zaken nodig zijn bij een gewenste verkoop van een appartement om aan de verkoopmakelaar ter beschikking te stellen, dan kan dat door de leden eenvoudigweg zelf gedownload worden.
Ik voer het administratieve beheer van de VVE ermee uit maar ben ook zelf een van de eigenaren binnen de VVE.
Ik gebruik nu sinds 1 jaar het pakket VVE123Public van de firma VVE Gemak.
De gehele administratie tot op factuurnivo is in te zien door alle leden.
Het betaalgedrag van de leden zelf is beperkt tot het eigen betaalgedrag, zodat elkaar onderling uitmaken voor wanbetaler niet aan de orde is.Kosten van gebruik zijn gering.
Maar kennelijk zijn wij de enige zeurders, want qua kleur is er nog steeds niets veranderd, terwijl de eerste meldingen hierover toch al weer 8 maanden geleden zijn.
Helaas werkt de link naar Rijssenbeek niet meer, verwijst naar een niet bestaande pagina.
24 december 2020 om 16:55 In reactie op: Externe bestuurder weigert een jaarvergadering uit te schrijven #13128Uit pure nieuwsgierigheid. Is het een VVE Beheerder uit Almere of elders?
Wij gaan per 1-1-2021 zelfstandig verder met in ieder geval het administratieve beheer. Ook wij zijn een VVE in Almere. Om iets preciezer aan te geven in Almere Haven. Hebben in 2017 het beheer opgezegd bij een grote VVE Beheerder uit de provincie Utrecht en hebben daarna nog een deel van de beheerdersvergoeding teruggehaald met een procedure bij de geschillencommissie.20 december 2020 om 12:48 In reactie op: Externe bestuurder weigert een jaarvergadering uit te schrijven #13096De eerste vraag die hier op komt is welk modelreglement hebben jullie? Een ALV is ook uit te roepen door de leden zelf mits aan een aantal eisen wordt voldaan. Er bestaat een geschillencommissie voor VVE Management, Ga na, of dit VVE Beheerbedrijf daarbij is aangesloten. Onder welke algemene voorwaarden werkt dit bedrijf? Wat voor volmacht is aan deze VVE Beheerder gegeven, indien een volledige volmacht over de bankrekening, pluk daarvan nu de wrange vruchten.
-
AuteurBerichten