monaster

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 415)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Tijdshorizon MJOP #38647
    mrmonaster
    Deelnemer

      Ingewikkeld c.q. Onbegrijpelijk vond ik wat overdreven. Een MJOP is niks en niks minder een opsomming van posten die op een gegeven ogenblik vervangen moeten worden gezien de verwachte levensduur van het object. Dat moet voor ieder lid begrijpelijk zijn. Anders vragen stellen tijdens de ALV. Dus niet later gaan klagen over onbehoorlijk bestuur.

      In reactie op: Tijdshorizon MJOP #38626
      mrmonaster
      Deelnemer

        @pimw “Onbehoorlijk beheer en bestuur” dat heeft de ALV (waaronder u zelf) dus goed gevonden.

        mrmonaster
        Deelnemer

          Nee, buurman is aansprakelijk. Als hij van mening is dat de werkzaamheden niet goed zijn uitgevoerd, moet buurman zijn schade maar ckaimen bij het door hem ingehuurde bedrijf.

          In reactie op: Wat doen met Extra Onderhoudskosten na te laat melden? #38263
          mrmonaster
          Deelnemer

            Tsja, dat blijven moeilijke problemen. Je zult er toch samen uit moeten komen. Misschien een derde met verstand van zaken, waar jullie allebei vertrouwen in hebben, inschakelen.
            Wat is geregeld in de Splitsingsakte mbt onderhoud van de dakkapel, en wat zou er moeten gebeuren.

            In reactie op: Wat doen met Extra Onderhoudskosten na te laat melden? #38259
            mrmonaster
            Deelnemer

              Zie de Splitsingsakte!!
              De ALV beslist!

              In reactie op: Hospitaverhuur #38218
              mrmonaster
              Deelnemer

                Gezien de Splitsingsakte lijkt me optie 1. niet toegestaan.

                In reactie op: Weigering aanpassing / reparatie #38203
                mrmonaster
                Deelnemer

                  Ik neem aan dat de betreffende ramen tot de gemeenschappelijk zaken behoren zoals genoemd in de Splitsingsakte. Als dat het geval is, en de ALV heeft met 3/4 meerderheid voorgestemd dan is dit een geldig besluit en kan het betreffende lid dit niet tegenhouden. Hij zal moeten toestaan dat de werkzaamheden plaatsvinden den en eventuele (extra) kosten zoals door de ALV vastgesteld moeten betalen.

                  In reactie op: Zonnepanelen financieren #38031
                  mrmonaster
                  Deelnemer

                    Je onttrekt € 60.000 van de reserve. Boekenn zoals je dat ook zou doen bij uitgevoerde werkzaamheden die in MJOP worden genoemd.
                    Of het geïnvesteerde bedrag in vijf jaar tijd (terugverdientijd)moet worden “terug betaald” om de reserve weer op het oude niveau brengen, is aan de ALV kan ook kortere of langere periode zijn.

                    In reactie op: Zonnepanelen financieren #38027
                    mrmonaster
                    Deelnemer

                      Als de ALV besluit om de zonnepanelen te bekostigen uit de reserve is dat een besluit dat direct invloed heeft op de reserveringen voor de MJOP.

                      In reactie op: Zonnepanelen financieren #38013
                      mrmonaster
                      Deelnemer

                        Rekening Winst en Vetlies:
                        Uitgaven: zonnepanelen
                        Inkomsten: van reservefonds

                        In reactie op: HELP; VVE bestuur privé aansprakelijk of leden de klos? #37952
                        mrmonaster
                        Deelnemer

                          @Biofrans als ik je relaas lees dan is dit een met à boire.
                          Snel verkopen en weg wezen. Geen eer te behalen en geen geld te incasseren. Snel wegwezen.

                          In reactie op: HELP; VVE bestuur privé aansprakelijk of leden de klos? #37947
                          mrmonaster
                          Deelnemer

                            @Biofrans Helaas blijf je hangen in de bestuurs groef. De ALV beslist. Vindt je dat het bestuur niet adequaat handelt, roep een ALV bij elkaar en kies een nieuw bestuur.

                            In reactie op: HELP; VVE bestuur privé aansprakelijk of leden de klos? #37937
                            mrmonaster
                            Deelnemer

                              Er is maar één besluiten/beslisser, en dat is de ALV. het bestuur voert slechts uit.
                              Zijn uw tuien en walbescherming niet meegenomen tijden de uitgevoerde renovatie?

                              In reactie op: HELP; VVE bestuur privé aansprakelijk of leden de klos? #37928
                              mrmonaster
                              Deelnemer

                                Niet het bestuur, maar de ALV heeft een besluit genomen.

                                In reactie op: HELP; VVE bestuur privé aansprakelijk of leden de klos? #37922
                                mrmonaster
                                Deelnemer

                                  Een zienswijze van een advocaat maakt nog geen onwrikbare waarheid. Vraag een andere advocaat om advies en er volgt wellicht een heel andere kijk op de zaak.
                                  De ALV heeft een, weliswaar nietig, besluit genomen. Het bestuur is niet ter kwader trouw en heeft de boel niet opgelicht. De VvE blijft met de gevolgen zitten.

                                  @Biofrans
                                  ben jij dat ene lid wat de zaak aanhangig heeft gemaakt?

                                15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 415)