monaster

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 415)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Documenten voor makelaars #7472
    mrmonaster
    Deelnemer

      Ik volg, zittend in de zon op een mooi Grieks eiland, deze discussie met stijgende verbazing. De taak van een VvE is geregeld in de AVS en is, kort geformuleerd, de instandhouding van het gebouw. Spugende buurmannen spreek je buren daarop aan. Daar is de VvE niet voor bedoeld. De VvE is geen politie en is voor dit soort zaken ook geen oplossing.
      Rekeningnummers op de balans, nergens voor nodig.
      Geef de gevraagde info en ben trots op je VvE als de cijfers en reserve er gezond uitzien. De AvG heeft hier niets mee te maken.
      Succes met de discussie, ik neem nog een biertje
      yamas

      In reactie op: Documenten voor makelaars #7442
      mrmonaster
      Deelnemer

        Ik ben het helemaaaaal met Rob eens!!!

        In reactie op: Documenten voor makelaars #7431
        mrmonaster
        Deelnemer

          Nou, weet ik niet. Als ik een geinteresseerd koper was, zou ik voor het bieden reeds willen weten of de VvE gezond is, of er een degelijk reservefonds is, of er een degelijke MJOP is, of er in de laatste ALV’s geen gekke besluiten zijn genomen (al dan niet met financiele gevolgen) etc.

          Helemaal mee eens. Wat zijn de bezwaren om deze info te verstrekken??

          In reactie op: Agendapunten en tweede vergadering #7177
          mrmonaster
          Deelnemer

            Volgens mij is de “extra” vergadering een normale reguliere vergadering mits aan alle oproepvereisten wordt voldaan. Er kunnen dus ook andere c.q. nieuwe punten worden geagendeerd.

            In reactie op: Rente / rendement reserve VVE #34985
            mrmonaster
            Deelnemer

              Bij ons staat het volgende in de splitsingsakte over beleggen:
              “De vergadering zal kunnen besluiten tot beleggen
              van de geldmiddelen van het reservefonds, welke  beslissing echter niet
              anders zal mogen geschieden dan op de wijze als aangegeven in de Wet
              van acht december negentienhonderd achtenentachtig, (houdende
              ondermeer intrekking van de Beleggingswet) juncto artikel L15, eerste —
              l id van de Algemene Burgerlijke Pensioenwet.”
              Kan iemand me vertellen wat daar in staat en waar ik dat kan vinden.

              In reactie op: Kascommissie #7105
              mrmonaster
              Deelnemer

                Er kunnen dus twee voorzitters zijn:
                1. de voorzitter van de vergadering; en
                2. de voorzitter van het bestuur

                In reactie op: Kascommissie #7104
                mrmonaster
                Deelnemer

                  Uit het modelreglement 1992:
                  III Bestuur van de vereniging
                  Artikel 41
                  1. Het bestuur berust bij één of meer bestuurders, die al dan niet uit de eigenaars door de vergadering worden benoemd.
                  In het geval dat er meer bestuurders zijn, benoemen zij één hunner tot voorzitter van het bestuur. Tevens benoemen zij een secretaris en een penningmeester uit hun midden; beide functies kunnen in één persoon verenigd worden

                  In reactie op: Rommeltje in de VvE #7102
                  mrmonaster
                  Deelnemer

                    Iedere vergoeding waarmee de ALV akkoord gaat is juist.
                    Voor vrijwilligerswerk gelden aparte belastingregels met een max. bedrag.

                    In reactie op: Kascommissie #7101
                    mrmonaster
                    Deelnemer

                      Voorzitter van de vergadering en een voorzitter van het bestuur. Kan dezelfde persoon zijn.

                      mrmonaster
                      Deelnemer

                        Ongeacht uit welk “potje” het geld komt: De ALV zal altijd zijn goedkeuring moeten geven (en kan voorwaarden stellen) en natuurlijk op basis van de regels zoals vastgelegd in de Splitsingsakte.

                        In reactie op: Kascommissie #7075
                        mrmonaster
                        Deelnemer

                          Ik denk dat er nergens staat dat dit niet mag. Of het verstandig is is een ander verhaal.

                          In reactie op: kosten schuifdeuren #7057
                          mrmonaster
                          Deelnemer

                            Als ik het goed begrijp is de schuifdeur geplaatst tijdens de bouw.
                            Bij de oplevering of overdracht van het gebouw aan de VvE zijn daar blijkbaar geen op- of aanmerkingen over gemaakt.
                            De buitenschil is dus opgeleverd/overgedragen inclusief schuifdeur.
                             

                            In reactie op: kosten schuifdeuren #7043
                            mrmonaster
                            Deelnemer

                              Nog tijdens de bouw is er een VvE opgericht (dat is de normale gang van zaken).
                              Bij de oplevering van het gebouw is de VvE akkoord gegaan met de oplevering van de zaken die des VvE’s zijn, dus ook met de schuifdeur in de buitenschil.
                              komen er kosten aan de deuren in die buitenschil dan is dat een VvE zaak.
                              Wat betreft je voorbeeld met elektrische deuropener bij een garagedeur, dan heeft die opener niets met de deur als zodanig te maken. Zijn daar problemen mee dan is dat inderdaad voor rekening van de eigenaar.
                              Datzelfde zou het geval zijn als je op jouw deur een deurdranger zou plaatsen, en daar problemen mee zijn.
                              Ik blijf dus bij mijn eerdere opmerkingen dat de VvE moet beslissen over reparatie van de (schuif)deur en dat de kosten ook voor rekening van de VvE zijn.

                              In reactie op: kosten schuifdeuren #7039
                              mrmonaster
                              Deelnemer

                                Het lijkt me deze kosten nu voor rekening van de VvE komen mits de ALV akkoord gaat met de kosten. Overigens spelen de art 9, lid 2 en art. 38 lid 8 hier n.m.m. helemaal geen rol.

                                In reactie op: Balkon #7033
                                mrmonaster
                                Deelnemer

                                  Meestal zijn de ramen en deuren in de “buitenschil” gemeenschappelijk. Zoiets moet ook in jullie modelreglement en splitsingsakte staan. Als dat het geval is dan lijkt me dat reparatie voor rekening van de VvE is.
                                  Overigens mogen de eigenaars dan ook niet zo maar op eigen houtje reparatiesw uit laten voeren. Is dus een zaak van de ALV van de VvE hoe en wanneer tot reparatie wordt overgegaan.

                                15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 415)