monaster
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit is, dacht ik gelezen te hebben, een kleine VvE waarbij de onder vuur liggende bestuurder tezamen met één ander lid de meerderheid heeft.
Dit is een “mer de boire”.⚖️ In de ALV (vergadering van eigenaars)
Een eigenaar (dus ook een bestuurslid) mag meestal gewoon stemmen, zelfs bij eigen belang.➡️ Alleen als:
• het splitsingsreglement dit beperkt
• of het echt strijdig is met redelijkheid en billijkheid (art. 2:57 BW)kan een besluit later worden aangevochten.
🚫 Uitzonderlijke situaties
Stemrecht kan alleen worden beperkt als:
• dat expliciet in de splitsingsakte/reglement staat
• of via een rechterlijke uitspraak@Slangenkuil
“Vlgs. onze advocaat mag hij niet op zchzelf stemmen”
Waarom niet? Is dat geregeld in de Splitsingsakte?Waar een wil is een weg! Als mediation niet werkt is dit een catch 22. Oplossing verkoop je appartement.
Blijft dus een rommeltje. Ik blijf bij mijn eerder advies: MEDIATION. Levert dat niets op dan zou ik overwegen om je app. Te verkopen.
Ben ik k met je eens, maar de meerderheid heeft n de ALV blijft een probleem dan.
@ROB
Mee eens, maar het probleem blijft dat de meerderheid van de ALV blijkbaar wel met hem door wil.@ROB
Ben het helemaal met je eens maar ook de rechter zal een besluit van de ALV niet vernietigen. De ALV is en blijft het hoogste orgaan in de VvE.@ROB
Maar na deze rechtszaak zal het volgende probleem niet lang op zich wachten denk ik.
De “tegenpartij” heeft de meerderheid in de ALV!!Je zal daarvoor weer naar de Rechter moeten stappen. Dit haalt allemaal niks uit. Zoals ik al eerder opmerkte is mediation de enige oplossing. Met een meerderheid in de ALV tegen ga je dit nooit winnen. Jullie zullen er toch met z’n allen uit moeten komen.
Blijft natuurlijk moeilijk als de “tegenpartij” de meerderheid heeft in de ALV.
Als je geen vertrouwen hebt in het bestuur moet je een nieuw bestuur organiseren. Alle formele contacten lopen via het bestuur!!
Volgens mij is hier enige tijd geleden ook al aandacht aan besteed. Is dacht ik een VvE met maar enkele leden waar één stem de doorslag kan geven (en die mocht niet stemmen)??
Helemaal met DikOz eens.
-
AuteurBerichten