monaster

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 406 tot 415 (van in totaal 415)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vloerbepalingen HR – modelreglement 2006 #6338
    mrmonaster
    Deelnemer

      Kan in het HHR afgeweken worden van MR???????
      Ik dacht van niet……….

      mrmonaster
      Deelnemer

        Dank je wel Bob,
        Niemand heeft het over misbruik. Ik wilde alleen stellen dat als de VvE (Cascade) het nodig vind om (achterstallig) onderhoud te plegen daar niemand bezwaar tegen kan maken.

        mrmonaster
        Deelnemer

          Tsja, als Cascade 33 van de 35 stemmen heeft volgens de splitsingsakte kan Cascade ook op dit moment de regie nemen bij het onderhoud zoals door jou gesteld.
          Als ze persé de VvE op wil heffen zullen ze op den duur wel meer bieden voor jullie appartement lijkt me.

          In reactie op: belastingen box 3 #5590
          mrmonaster
          Deelnemer

            Nee hebben geen lening. Louter theoretische vraag.

            In reactie op: belastingen box 3 #5582
            mrmonaster
            Deelnemer

              IS Negatieve reserve GO Niet gelijk aan Negatief vermogen VvE??

              In reactie op: belastingen box 3 #5554
              mrmonaster
              Deelnemer

                Ik bedoelde natuurlijk het negatief aandeel in de reserve ivm met de schuld aan de bank.

                In reactie op: Blanco stemmen als bestuurslid #5285
                mrmonaster
                Deelnemer

                  Ik neem aan dat je doelt op een voorstel van het bestuur dat in de ALV aan de orde komt. Je bent betrokken geweest bij de totstandkoming van het voorstel, maar je bent zelf niet voor of tegen het voorstel (waar jouw naam ook onderstaat).
                  Blanco stemmen kan/mag natuurlijk altijd, ook als bestuurslid. Het  natuurlijk wel vreemd overkomen.

                  In reactie op: Onjuiste uitvoering splitsingsakte #4996
                  mrmonaster
                  Deelnemer

                    De jaarrekeningen zijn gecontroleerd en goedgekeurd. Decharge is verleend. Niet meer zeuren, vanaf nu juiste bedragen innen en verleden laten rusten.

                    In reactie op: Onjuiste uitvoering splitsingsakte #4938
                    mrmonaster
                    Deelnemer

                      Teruggave aan een iemand die geen VvE-lid meer is lijkt me onjuist.
                      Ik zou vanaf nu de juiste bijdrage gaan innen en het verleden laten rusten…….

                      In reactie op: Rookgasafvoerkanalen vervangen, wie betaalt ? #4896
                      mrmonaster
                      Deelnemer

                        Bedankt voor je snelle reactie Rob.
                        Zo simpel als jij het voorstelt is het m.i. niet. Ik kon in de splitsingsakte niets vinden in de trant van “individuele rookgasafvoerkanalen zijn niet gemeenschappelijk.
                        Ook de discussie horizontale en verticale leidingen helpt hier m.i. niet, en ook de uitspraak van het Hof ‘s-Hertogenbosch van 18 augustus 2016 ECL:NL:GHSHE:2016:371 zaait bij mij verwarring.
                        MR 1992 is van toepassing.
                        Artikel 9, lid 1, stelt dat tot de gemeenschappelijke gedeelten o.a. worden gerekend “…..schoorstenen en ventilatiekanalen….” en art. 9 lid 2 o.a. “…leidingen, met name voor de centrale verwarming…… en voor luchtbehandeling….alles voor zover die installatie niet uitsluitend ten dienst van een prive-gedeelte strekken.”

                      10 berichten aan het bekijken - 406 tot 415 (van in totaal 415)