William
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan is het bestuur kennelijk niet van plan antwoord te geven op je vragen. Maar er is in dit geval niet bepaald een pasklare oplossing, zodat je wel antwoorden krijgt.
Een gang naar de rechter lijkt me geen nut hebben in deze. Is het geen optie om in persoon in contact te treden?Dit gaat neem ik aan nog steeds over het verzoek om stukken voortaan per mail te sturen?
Tja, ik zou het niet weten. Bij mijn weten is er geen verplichting om aangetekende post aan te nemen, dan wel om VvE-stukken per mail te sturen. Ik zou nu in persoon proberen langs te gaan bij het bestuur.
Voor jou is het wellicht een optie om iemand te hebben die wekelijks voor je controleert of er post is gekomen.3 november 2017 om 16:11 In reactie op: Kosten loodgieter en eigen risico voor VVE of eigenaar? #6118Wellicht kun je het bij je WA verzekering proberen?
3 november 2017 om 13:52 In reactie op: Kosten loodgieter en eigen risico voor VVE of eigenaar? #6111Ik ben het met Rob eens. De enige reden waarom de VVE in eerste instantie opdracht heeft gegeven, is omdat de oorzaak niet bekend was. Ik vraag me trouwens wel af of de onderbewoner, of iemand van de VvE, eerst langs is geweest om te vragen of u of uw huurder wellicht wateroverlast had. Dan had de kwestie naar mijn mening zonder loodgieter afgedaan kunnen worden.
Daarmee kan de VvE, buiten enige eigenaar om, iedere willekeurige opdracht verstrekken aan iedere willekeurige leverancier en de rekening naar de onwetende eigenaar sturen.
Hier ben ik het dan eigenlijk ook wel weer mee eens. Echter in dit geval, de oorzaak was niet direct duidelijk. Dan vind ik het ‘acceptabel’ dat de VvE opdracht geeft de oorzaak te vinden.3 november 2017 om 11:00 In reactie op: Kosten loodgieter en eigen risico voor VVE of eigenaar? #6098Ik ben het niet helemaal met Bob eens. De opstalverzekering zal naar mijn mening zeker de kosten van de loodgieter (voor het herstellen van de wasmachine?) niet dekken, als dat het geval is, is de kwestie meteen opgelost. De gevolgschade, uiteraard afhankelijk van de polisvoorwaarden, is doorgaans wel gedekt.
Ik zou bij wijze van spreke als kascommissielid in ieder geval niet akkoord gaan met een jaarrekening waarin deze factuur door de VvE is betaald, en niet is doorbelast aan huurder of eigenaar. Als eigenaar ben je in ieder geval ook verantwoordelijk voor (de daden van) je huurder.3 november 2017 om 08:33 In reactie op: Kosten loodgieter en eigen risico voor VVE of eigenaar? #6096Goedemorgen Astrid,
De kosten van de loodgieter zijn inderdaad voor jou, de VvE zal deze hoogstwaarschijnlijk doorbelasten.
Over het eigen risico twijfel ik eerlijk gezegd. Het is het eigen risico van de VvE alszijnde verzekerde, maar de oorzaak ligt overduidelijk in jouw appartement. Het zou mij niet verbazen als de VvE ook dit doorbelast.Hoi Arie,
Ik denk dat je dat hier niet gaat vinden. Je zou een constructiebureau in de arm kunnen nemen, of het adviesbureau dat het rapport op heeft gesteld kunnen vragen om een helder en simpel stappenplan.25 oktober 2017 om 07:47 In reactie op: mag een vve vrijwillig een raad van commissarissen instellen? #6075Met welk doel wil de VvE een Raad van Commissarissen instellen? Wellicht staat de term RvC of kas(controle)commissie niet letterlijk in de statuten, dit is zeer zeker verplicht;
De verplichting een kascommissie de jaarstukken te laten controleren staat in modelreglement 2006. In de oudere modelreglementen is niets geregeld over de kascommissie, maar dan bepaalt de wet dat er een kascommissie moet zijn artikel 2:48 lid 2 BW. Kortom: het is voor iedere VvE verplicht. Als er geen kascommissie is om de jaarstukken te controleren, of als die kascommissie niet aan de wettelijke eisen voldoet, dan is het besluit om de jaarstukken goed te keuren vernietigbaar.
Bron; Nederlandvve.nl23 oktober 2017 om 13:36 In reactie op: is een CV van een kandidaat bestuurslid toegankelijk voor alle leden? #6070Potverdrie, ik weer helemaal in de war 😉
Maar ok, daar heb je natuurlijk gelijk in. In de praktijk komt het best vaak voor dat het huidige bestuur leden vooraf benaderd en probeert warm te maken voor een bestuursrol. Dit heeft met vriendjespolitiek niets van doen, maar heeft meer te maken met de zeer beperkte animo die er normaal gesproken is voor een bestuursrol.23 oktober 2017 om 10:21 In reactie op: is een CV van een kandidaat bestuurslid toegankelijk voor alle leden? #6066Goedemorgen allen,
Ik vind eerlijk gezegd de gang van zaken niet eens zo heel vreemd hoor. Het zittende bestuur benadert kandidaten, die uiteindelijk (zoals het hoort) door de ALV kunnen worden benoemd.
Het moeten delen van het CV van een kandidaat vind ik een keuze van de kandidaat zelf. Kennelijk heeft het huidige bestuur om een CV gevraagd.Onder administrateur wordt in de reglementen doorgaans het bestuur verstaan. Een plaatsvervangend administateur zal pas in actie komen als de zittende administrateur(s) hun functie niet meer willen/kunnen uitoefenen.
22 oktober 2017 om 14:31 In reactie op: is een CV van een kandidaat bestuurslid toegankelijk voor alle leden? #6059Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat men met cv moet ‘solliciteren’ als bestuurslid.
De kandidaat zal zelf mogen bepalen wie en of hij zijn of haar cv laat zien, dat is absoluut geen verplichting.17 oktober 2017 om 07:39 In reactie op: Eigenaar wil aandeel VvE terug na verkoop appartement. #6048Een rustende VvE, waar is de betaalde bijdrage dan voor bedoeld?
Heeft het vertrekkende lid wellicht ook als enige de beschikking over de bankrekeningen van de VvE?Het kadaster zou een gewaarmerkte versie moeten hebben. Als deze niet bij het kadaster is, is deze wellicht nog via de behandelend notaris van destijds beschikbaar (uiteraard tegen betaling).
Ik begrijp niet wat je wilt onderhandelen?
Een MJOP is bedoeld om het pand zoals het er staat, in deze staat te houden op lange termijn. Een MJOP laat zien welke werkzaamheden daar vermoedelijk voor nodig zijn, en welke kosten daar op lange termijn mee gemoeid zijn. Daar is niet veel over te onderhandelen 🙂 . -
AuteurBerichten