slangenkuil
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat gaan we doen.
Gisteren eindelijk de notulen vab 03-02-2025 ontvanegen, jaarrekening (maanden te laat) en offerte MJOP. De notulen gevven, zoals gewoonlijk, niet weer wat er gezegd en afgesproken is. We hebben de door ons gemaakt opname beluisterd waarin afspraken en besluiten staan. Deze worden niet genoemd in de notulen van de bestuurder.
Moeten we ons verslag van de opname sturen of wachten tot de ALV van 18-11-2025We hebben net gehoord dat we vanavond alle stukken krijgen en dat het ruim op tijd is.
Dank voor je input.
We moeten het in stemming brengen omdat hij het bedrag anders niet terugbetaald aan de VvE en ook de rest uit de kas haalt.
We hopen morgen eindelijk de agenda te krijgen.
We hebben net van één van de leden van de kascommissie gehoord dat ze eindelijk klaar zijn met de controle (maanden te laat) en dat de concept jaarstukken bij de beheerder zijn.
In deze jaarrekening staat niet het bedrag dat hij heeft betaald voor de deur, dat was in april 2025.De beheerder is diverse keren aangesproken door eigenaren waarom hij zich niet terugtrekt omdat hij zijn werk niet kan doen. Antwoord is dat hij dat alleen doet als de meerderheid tegen hem is. Bij ons zijn 3 eigenaren tegen hem, 30 stemmen, en 2 eigenaren waaronder de bestuurder voor hem, 32 stemmen.
Je hebt de goede uitspraak te pakken wat de deur betreft. De bestuurder heeft vorige week een drempel geplaatst en deze door midden geslagen, muren en plafond zijn niet afgewerkt. Hij heeft tot nu toe een bedrag van 400 door de VvE laten betalen.
De vraag is of hij mag stemmen als we in stemming brengen dat de kosten door hemzelf betaald moeten worden.
Hij heeft er persoonlijk bekang bij en in MR2017 staat dat schade aangebracht door een eigenaar door deze betaald dient te worden.De agenda voor de ALV van 18-11 hebben we nog steeds niet.
De beheerder krijgt geen informatie van de bestuurder.
Op Twinq staan notuen van eerdere ALV”s nog als ‘conceptnotulen’.
We zijn een tijd geleden gestopt met betalen van de servicekosten maar krijgen dan meteen een brief van de bestuurder met incassokosten en er wordt gedreigd met een deurwaarder.
We zijn 2 jaar geleden naar de rechter gegaan en de uitspraak was dat we nu eenmaal te maken hebben met een neerderheid van de bestuurder en dat de man zijn leven kan beteren.
Dat doet hij niet en we beginnen opnieuw een kort geding.
We hebben:
geen notulen van 03-02-2025
geen jaarrekening
geen inzage in stukken
reparatieverzoeken worden niet gehonoreerd
Op mails gericht aan de bestuurder reageert hij niet.
Diverse keren inage gevraagd maar geen reactie.
We zijn een kleine VvE met 5 eigenaren waarvan de bestuurder en zijn schoothondje 1 stem meer hebben omdat ze beide 2 parkeerplekken hebben.
In MR 2017 staat dat een bestuurder niet gemachtigd mag worden en niet mag stemmen over zijn eigen functioneren.
Wegstemmen kan dus maar een andere eigenaar kan door zijnmeerderheid niet in het bestuur. Dat zal de beheerder dus moeten worden, daar kunnen wij niets tegen doen.
De verwachting is dat de bestuurder na zijn ontslag niets zal overhandigen, ingeschreven blijft staan bij de KvK en geen bankpassen overdraagt.
Een andere kwestie is dat hij een deur in constructie in het trappenhuis heeft geplaatst zodat niemand naar zijn penthouse kan.
Van de rechter moest hij in mei 2024 deze vewijderen met een dwangsom en in originele staat terugbrengen. Dat heeft hij deels gedaan en het beteaald door de VvE. Ook dat mag niet.
Dat is ook een door ons aangedragen agendapuntWe hebben een overeenkomst met de beheerder en kunnen door de stemverhouding het contract niet beeindigen.
Hij krijgt geen bankpas en krijgt eens per kwartaal een overzicht van banktransacties van de bestuurder.
Hij weet niet dat een schriftelijke stemming unaniem moet zijn, weet niet dat de bestuurder niet gemachtigd mag worden door de andere eigenaar.
Hij verbiedt het opnemen van de vergaderingen terwijl het wel mag. Wij doen dat omdat we na maanden niet precies weten wat er besproken en besloten is.
Ons voorstel om een ander te laten notuleren is afgewezen door de bestuurder met de woorden: ik bepaal want ik heb de meerderheid.
Ik zie de naam van de beheerder, Servus Beheer, niet staan bij BVVB.
Ik ga in de vergadering vragen waar ze bij aangeslotern zijn.Omdat we nog steeds geen agenda hebben weten we niet of de agendapunten die wij aangegeven hebben bij de aanvraag voor een ALV er op staan. Vlgs mij is het zo dat deze punten direct aan alle eigenaren gestuurd moeten worden.
18-11 is de ALV, binnekort zal de agenda moeten komen. Ook de jaarcijfers heben we nog niet net als notulen van de ALV van 3-2-2025.
Als de bestuurder weggestemd wordt zal hij geen actie ondernemen.
De rechter zal een uitspraak moeten doen, we hebben een advocaat in de arm genomen.Zo makkelijk is het niet, 3 eigenaren hebben 1 stem minder dan de andere 2 waarvan 1 de bestuurder is en de ander altijd met met hem meegaat.
De bestuurder kunnen we afzetten omdat hij niet mag stemmen maar een andere bestuurder aanwijzen kan niet. Ze stemmen samen overal tegen. Daarom kunnen we de beheerder ook niet wegstemmen.
De bestuurder mag ook niet gemachtogd worden door het schoothondje als deze niet kan maar dat gebeurt wel.We wachten de ALV van 18-11 af en gaan daarna stappen ondernemen.
We hebben nog steeds geen agenda, al hebben we een aantal agendapunten aangegeven en geen jaarrekeningWe hebben bij de ALV die we aangevraagd hebben als agenda punt oa het aftreden van de bestuurder gezet.Hij mag zelf niet meestemmen. De jaarrekening dient binnen 6 maanden na het boekjaar bij de eigenaren te zijn. In de ALV van februari hebben we afgesproken dat we eind maart de conceptjaarstukken en de offerte voor het MJOP krijgen en dat we eind april een vergadering zouden hebben. Daar is niets van terecht gekomen
Vlgs art. 50.2 MR 2017 wordt bij de uitnodiging voor een ALV de agenda gevoegd. De vraag is of dit verplicht is.
De, enige, bestuurder zegt dat hij een week voor de ALV de agenda hoeft te sturen en ook de jaarstukken.
Zoals ik eerder aangaf, notulen van de ALV van 03-02-2025 hebben we nog niet en de jaarstukken dienen binnen 6 maanden van een boekjaar bij de eigenaren te zijn maar deze hebben we nog niet.
Het lijkt ons wanbeleid.We zijn 1 1/2 jaar verder, de uitspraak van de rechter was in mei 2024 dat de bestuurder nu eenmaal de meerderheid heeft en hij zijn leven kan beteren. 03-02-2025 hebben we een ALV gehad waar we nog steeds geen notulen van hebben, ook geen jaarrekening. We hebben een ALV aangevraagd met oa als agendapunt ontslag bestuurder en deze dient uiterlijk 11-11-2025 plaats te vinden. We kregen een uitnodiging voor 18-11-2025, te laat. Er was geen agenda bijgevoegd, geen notulen en geen jaarrekening. Is de vergadering wel rechtsgeldig?
Overigens bestaat de kascommissie it 2 leden waarvan de ene er geen verstand van heeft en het door een dochter laat doen. Ze krijgt ook geen uitnodiging voor de controle maar ze tekent het wel, mag dat?We zijn een procedure gestart tegen de bestuurder, dat duurt heel lang en tot die tijd kan hij zijn gang gaan.
1 Maart ‘stemmen’ we over de enige hovenier die op de agenda staat, de door 4 van de 5 eigenaren uitgekozen hovenier wordt niet besproken, staat niet op de agenda en mijn verzoek om dit er op te zetten wordt niet gehonoreerd.
Vlgs. de door de bestuurder geagendeerde hovenier heeft hij een half jaar geleden de opdracht al gekregen.
Hij heeft zelfs al een laagje aarde op het zand aangebracht.
We wonen sinds de oplevering van het pand in een zandbak en de begane grond bewoners zitten erg te kijk voor alle voorbijgangers.
Als er maar 1 optie is gaan de bg bewoners helaas akkoord aangezien er anders weer geen tuin komt.
Is het besluit dan rechtsgeldig?
We kunnen er niets aan doen, de bestuurder beheert het geld, niemand kan er bj.
De andere eigenaar (wordt het schoothondje genoemd) is sinds een jaar weduwe en de bestuurder helpt haar met van alles. Ze heeft gezegd dat ze ook vindt dat hij niet goed bestuurt maar omdat hij zo aardig is blijft ze hem steunen.Naast de procedure tegen hem als bestuurder zijn we een procedure gestart tegen de illegale deur voor het trappenhuis naar zijn penthouse en een procedure voor een prive kwestie.
De bestuurder mag meestemmen over zijn eigen functioneren omdat hij ook eigenaar is.
Het verhaal van de ‘andere kant; is dat we niet meer hoeven te vergaderen omdat hij met de beneden buurvouw toch de meerderheid heeft.
1 Maart hebben we een vergadering en dan moeten we kiezen uit 1 hovenier en 1 bedrijf voor beregeningsinstallaties.
Geen keus dus en naders geen tuin.Ik heb hem agendapunten gemaild maar krijg zoals gewoonlijk geen reactie.
De punten zijn:
– Goedkeuren notulen (vanaf 2021 zijn ze niet goedgekeurd omdat hij ze niet redigeert)
– Offertes Azalea en Sapor, graag beide offertes toevoegen.
– Verslag Kascommissie
– Dakdoorvoer en plaatsen airco unit op dak voor app. D
– Openstaande actiepunten.Ik heb het art. meegestuurd:
Art. 50.2 uit het Splitsingsreglement:
Elke stemgerechtigde is bevoegd tot uiterlijk zeven dagen voor de vergadering aan het Bestuur door middel van een schriftelijke kennisgeving of per e-mail onderwerpen op de agendate laten plaatsen.
Het Bestuur is in dat geval verplicht onverwijld de overige stemgerechtigden hiervan in kennis te stellen.Geen reactie en de beheerder als onafhankelijk voorzitter heeft ook geen invloed.
De bestuurder zal ongetwijfeld ontslagen wrden dopr de rechter maar met de beneden buurvrouw kan hij nog alles beslissen. De stemverhouding wordt niet gewijzigd.
Zij hebben allebei 2 parkeerplekken en daar beide 1/2 stem meer.
Dat heeft hij bij de notaris geregeld en omdat we toen niet wisten wat voor man het is hebben we niet geprotesteerd.Ook heeft hij een deur naar zijn penthouse geplaatst zodat een deel in het gemeenschappelijk trappenhuis niet meer toegankelijk is.
-
AuteurBerichten