Roel
Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste William, helaas wordt, waarschijnlijk door knippen en plakken soms ook de html code meegekopieerd. Het is nog niet duidelijk hoe we dat kunnen voorkomen en hebben ondertussen handmatig de html code uit je bericht verwijderd !
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
26 november 2015 om 20:50 In reactie op: Kascommissie: kan ik met volmacht toetreden tot kascommissie #2137*** OFF TOPIC ***
Beste Bob, William,
De duimpjes zijn onderweg. Nog even wat fine-tunen en dan gaan ze binnenkort online. Nog even geduld dus 🙂
Mvg,
RoelIk weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Voor de goede orde…..@ Bob, ik sprak mijn twijfel uit en ben redelijk voorzichtig in mijn bijdrage, zie ‘niet ondenkbaar’. 😉
Dit vanwege de, mogelijke, extra’s die in de Splitsingsakte zouden kunnen staan.
Waar Wouter wél heel goed op moet letten is dat na toestemming van de VvE, ( wanneer de Splitsingsakte deze ruimte laat ) er heel duidelijke afspraken gemaakt dienen te worden.
Via een wijziging in de splitsingsakte is Wouter én zijn de navolgende kopers verzekerd van een onherroepelijk besluit.
Staan er in de Splitsingsakte geen belemmeringen dan kan de VvE accorderen. Echter…..zij kan een eerder genomen beslissing ook weer intrekken. Allert zijn, blijft geboden.
Met vriendelijke groet,
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Ik ben ook benieuwd, Bob. Je reactie op @ William is juist. Zo las ik het ook.
Ook wij vergaderen 4 keer per jaar als bestuur. Indien nodig vaker.  Plus twee keer per jaar VvE vergadering. Ga even uit van 4, met 5 personen = 20 x € 100.00 + € 2000.00 per jaar aan vaste kosten, nu al. Daar zou dan de vrijwilligersvergoeding bovenop komen……! Lijkt mij een beetje veel van het goede. 😉Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Kom toch nog even terug op mijn antwoord aan Mara. Bij nader inzien……( ik reageerde misschien iets te snel ) 😉 is het toch niet onredelijk om een vergoeding toe te kennen, zeker wanneer de vraag ernaar,  nader kan worden toegelicht c.q. onderbouwd. Er zal een wezenlijk verschil zijn, in het als regel te beschouwen dat iedere vrijwilliger kan rekenen op een vergoeding,(  anders dan de werkelijk gemaakte kosten) , en……na wikken en wegen er soms uitzonderingen kunnen zijn.
Toch ook wel weer goed dat er in elk geval door de belastingdienst grenzen worden aangegeven.;-)Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Mee eens VVEHL. En tegelijk is ‘t antwoord op die vraag best wel arbitrair. Â Immers, van de ene kant is het allemaal vrijwilligerswerk ( niet vrijblijvend ) en aan de andere kant MOET er een bestuur benoemd worden. Daar ‘schuurt ‘ het misschien wel een beetje!
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
In onze VvE kijgt een bestuurslid voor extra werkzaamheden een vergoeding. Deze is afgestemd in de ALV. De vraag is waar de grens ligt als vrijwillig bestuur en waar er zoveel werkzaamheden worden uitgevoerd dat een vergoeding redelijk is.
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Beste Allemaal, zoals Rob al aangaf hadden we gisteren een storing. Er bleek een fout in de database te zitten. Deze fout konden we alleen herstellen door een back-up van een dag eerder te gebruiken.
De verloren reacties hebben we helaas niet meer. Voor de toekomst hebben we dit opgelost door elke reactie apart op te slaan op een andere server. Mocht er weer een probleem zijn dan kunnen we ze dus voortaan weer terugplaatsen.
Onze excuses voor het ongemak.
Roel van der  VossenIk weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Beste forumleden,
Door een technische storing zijn helaas een aantal berichten uit deze discussie verdwenen.
Onze excuses hiervoor !
Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
15 september 2015 om 18:03 In reactie op: Mag een bestuur van een VvE ingekomen stukken weigeren dan wel NIET agenderen #1515Beste Bornholm,
Dank voor je reactie en je nadere duiding. Waardoor de situatie toch weer wat meer helder is geworden.
Toch gebied mijn eerlijkheid je te zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met onder splitsingen en ik derhalve niet veel voor je kan betekenen, helaas.
Wel krijg ik de indruk dat jij zelf, ( en mogelijk anderen met jou ), goed op de hoogte bent hoe of het binnen jullie organisatie geregeld dient te zijn. En dit dan m.n. het correct benoemen van …. én notulen die, zonder omhaal, weergeven hetgeen heeft plaats gevonden c.q. gezegd/gestemd.
Mijn advies kan op dit moment dan ook niet verder reiken dan: ‘ zorg altijd voor het juist volgen van de regelgeving’
Mocht je er wat aan hebben:
Burgelijk wetboek boek 5 art 127 en
http://www.rijssenbeek.nl/uploads_new/publicaties/de-stemverhouding-bij-ondersplitsing-met-logo.pdf
Ten slotte spreekt het voor zich dat het bestuur een aangedragen agendapunt niet kan/mag weigeren. Zeker niet nu het juist duidelijk is waar het in de extra VvE vergadering om gaat.
Wens je wijsheid en goede moed.
Met vriendelijke groet,
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
15 september 2015 om 09:54 In reactie op: Mag een bestuur van een VvE ingekomen stukken weigeren dan wel NIET agenderen #1513Beste Bornholm,
Ik lees je ‘probleem’, welke opgesloten ligt in je vraagstelling.
Ondanks je nadere toelichting is mij toch niet geheel duidelijk waarom de extra vergadering wél is gepland.
Het moge duidelijk zijn dat een bestuur een ingekomen stuk van één of meerdere leden, die tevens hebben aangegeven dit ter behandeling te willen stellen op een VvE vergadering, niet geweigerd kan/mag worden.
Ik vraag mij nu even af waarom de VvE heeft besloten tot een extra vergadering, zoals je zegt niet om reden van het quorum. Wat is die reden dan wel? Is er b.v. in de laatste Algemene Vergadering van Eigenaars b.v. gebleken dat voor een toen geagendeerd onderwerp een extra vergadering nodig werd geacht? Is er, in dat geval, afgesproken dat in die extra vergadering uitsluitend het bedoelde onderwerp ter sprake gebracht zal worden?
Ik vraag je dit omdat de grond voor de door jou genoemde weigering door het bestuur, wellicht niets te maken heeft met ‘ structureel weigeren ‘maar met de gemaakte afspraken.
Je uiteindelijke vraag zou een iets gecompliceerdere achtergrond kunnen hebben dan nu hier bekend.
Mocht je toch ervaren dat er geweigerd wordt op onjuiste gronden, dan is het advies van Bob iets om na te streven. Neem je eigen afslag in de route om onder de aandacht te brengen, datgene waarvan je meent dat aandacht verdient. In het algemeen belang.
Mocht het aangedragen onderwerp leiden tot een stemming dán is agenderen ervan, uiteraard, wel verplicht.
Met vriendelijke groet,
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Goede morgen Jet,
Wat een fijn bericht. En dank voor het laten weten dat, na vooral jouw eigen inzet en meedenken met en voor jullie VvE, er toch weer met vertrouwen naar de toekomst gekeken kan worden.
Je digitale bloemetje, staat al in de vaas. 😉 Althans één bosje er van. de rest is voor de andere reageerders.;-)
Met vriendelijke groet én heel veel woonplezier.
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Graag gedaan Jet. Zou goed mogelijk kunnen zijn wat je oppert. Daarmee schept de informatieverstrekker ( het bestuur ) zomaar enige verwarring. 😉
Succes en vriendelijke groet,
carlaIk weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Dag Jet,
Ik denk dat het verstandiger is om de verzekeringspolis eens goed na te gaan lezen.
Het komt mij vreemd over dat er sprake is van een verzekerd bedrag per appartement.
Kan er , helaas voor jou, verder ook geen zinnig woord over zeggen.
Met vriendelijke groet,
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
Beste Jet,
Vragen staat vrij hoor. Weet je welkom. Hoewel ik weinig verstand heb van verzekeringen is er toch iets wat mij opvalt in je vraagstelling. Je zegt: ” Ons huis is goed verzekerd maar dat gaat niet op voor boven. ”
Ik neem aan dat jullie als VvE een opstalverzekering hebben. Dan kan er m.i. geen sprake zijn van ‘ mijn huis is goed verzekerd ‘.
Jullie zijn, als het goed is als VvE verzekerd voor het hele gebouw. Daar betalen jullie mét elkaar premie voor en ik neem aan dat deze verdisconteerd in je maandelijkse bijdrage.
Voor de dekking, die ik vanzelfsprekend niet ken, zou je de polisvoorwaarden eens goed moeten lezen.
De meeste verzekeraars nemen in hun polis op dat ook het eigenaarsbelang meeverzekerd kan worden. Dit is van belang wanneer je b.v. een luxe keuken hebt laten plaatsen, een luxe badkamer of rolluiken. Daar zit echter vaak wel een maximum aan. ( b.v. € 15.000 ).
Hoe dat zit met een dakkapel, durf ik niet te zeggen. Want na het plaatsen van de dakkapel wordt deze immers gekend als zijnde behorende bij de schil van het gebouw. ( opstal ) Info hierover kan je wellicht beter halen bij de verzekeraar.
Het zou ook best wel kunnen dat een premieverhoging ( betere dekking ) nodig is omdat gebleken is dat deze dekking nu te laag is of dat er zaken zijn voorgevallen waardoor er erg veel schademeldingen waren in het afgelopen jaar.( ? )
Ik denk dat je je vergist wanneer je de verzekering van de opstal in relatie gaat brengen met de inhoud ( oppervlakten ) van de appartementen. Waardoor je gaat denken in: ‘die van mij en die van de ander.’
Je zou op de vergadering ook kunnen vragen wat de reden is waarom het verzekerde bedrag omhoog moet en dien ten gevolge de premie.
Ik hoop dat je er iets aan hebt anders is het wachten op iemand die méér verstand heeft van verzekeringen. 😉
Met vriendelijke groet,
Carla.Ik weet niet alles, maar daar weet ik dan wel alles van...
-
AuteurBerichten