monaster

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 415)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Onderhoud postbussen incl. sloten vervangen: prive maken? #147152
    mrmonaster
    Deelnemer

      Het is niet voor niets dat het aanpassen via de notaris moet.
      Verder heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag waar in de ALV staat dat aanpassen cq niet handelen zoals in de AVS staat door de ALV mogelijk is.

      In reactie op: Onderhoud postbussen incl. sloten vervangen: prive maken? #147148
      mrmonaster
      Deelnemer

        Noem eens een voorbeeld van jullie AVS waar staat dat je de AVS kan aanpassen.

        mrmonaster
        Deelnemer

          Dit is vragen om problemen. Vandaag dit onderdeel morgen de volgende stap om de Splitsingsakte buitenspel te zetten. Kan niet!

          In reactie op: Metertjes of verdeelsleutel. #146000
          mrmonaster
          Deelnemer

            APPARTEMENTSRECHT
            Het lidmaatschap van de VvE is verplicht. Als je een grondgebonden woning koopt, ben je eigenaar van de hele
            woning. Dat werkt anders bij een appartement. Je koopt dan een appartementsrecht. Dat betekent dat je mede-
            eigenaar bent van het hele gebouw en het exclusief gebruiksrecht hebt van een stukje daarvan (het privégedeelte,
            je appartement).
            VERPLICHT LID
            Bij het appartementsrecht hoort een verplicht lidmaatschap van de VvE. Het is dus geen keuze om lid te
            worden, je wordt het automatisch. Daarbij horen bepaalde rechten en verplichtingen. Die gelden voor iedere
            appartementseigenaar.

            Er zijn genoeg gerechtelijke uitspraken over dit onderwerp

            In reactie op: Metertjes of verdeelsleutel. #145990
            mrmonaster
            Deelnemer

              Naar mijn mening dient dit in de ALV aan de orde te komen.

              In reactie op: De fictieve vergadering #145508
              mrmonaster
              Deelnemer

                Ik ben het helemaal met je eens. Het punt is dat de leden dit blijkbaar prima vinden.

                In reactie op: De fictieve vergadering #145418
                mrmonaster
                Deelnemer

                  Ik ben het met je eens, maar als je VvE hebt waar de leden blijkbaar toch niet op komen dagen op de ALV, en je hebt dat al toch keer meegemaakt, dan krijg je dit soort situaties. Alles heeft te maken met de betrokkenheid van de leden bij hun eigen VvE.

                  In reactie op: De fictieve vergadering #145415
                  mrmonaster
                  Deelnemer

                    Er zijn twee vergaderingen uitgeschreven. Als er geen leden op komen dagen op de eerste vergadering is dat te wijten aan de leden, niet aan het bestuur.

                    In reactie op: De fictieve vergadering #145413
                    mrmonaster
                    Deelnemer

                      In mijn optiek zijn beide vergaderingen normale ALV vergaderingen ongeacht welke naam er op wordt geplakt.

                      In reactie op: Gebruikersovereenkomst Airco #139148
                      mrmonaster
                      Deelnemer

                        Bij bron meten. Daar zijn normen voor. Dan kan niemand achteraf nog klagen.

                        In reactie op: Tijdshorizon MJOP #139147
                        mrmonaster
                        Deelnemer

                          Helaas tabel niet te zien.

                          In reactie op: Gebruikersovereenkomst Airco #139128
                          mrmonaster
                          Deelnemer

                            Art. 3-2 is zeer vaag omschreven en kan de bron voor conflicten zijn. Beter om op te nemen dat de airco max xxx decibel geluid mag produceren.

                            In reactie op: Tijdshorizon MJOP #138070
                            mrmonaster
                            Deelnemer

                              Mijn voorkeur gaat uit naar een periode van 50+ jaren.
                              Alle onderdelen die bekend zijn worden meegenomen in de berekening voor de jaarlijkse dotatie aan het onderhoudsfonds. Zou bereik je in ieder geval dat ook voor toekomstige jaren geld wordt gereserveerd.

                              In reactie op: Beperkingen voor gevolmachtigde beheerder? #138032
                              mrmonaster
                              Deelnemer

                                Contacten via bestuur prima, maar beslissen doet de ALV.

                                In reactie op: Tijdshorizon MJOP #137927
                                mrmonaster
                                Deelnemer

                                  Uiteraard wordt ieder jaar rekening gehouden met de inflatie

                                15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 415)